Senaste nytt

Eurobonuspoäng, med Lufthansa

Hej,

Jag har skrivit tidigare ang uppgraderingar med eurobonuspoäng på denna flight, nu undrar jag hur mkt eurobonuspoäng jag kan få för min flygning. Flyger Göteborg-Frankfurt, Frankfurt-New York och sedan tillbaka New York-Dusseldorf, Dusseldorf-Göteborg. Finns det något sätt man kan räkna ut det? Ni får ursäkta om jag är lite rookie..
 
Jag tror jag har löst det efter lite meck hehe, eftersom (K) är Low Economy så innebär det att jag får 25 % av antalet miles, om jag dessutom har räknat rätt enligt Great circle mapper så är det 8951 miles tot. 8951x0,25= 2237 poäng. Har jag gjort rätt?
 

matte_ante

Medlem
Ja det ser rätt ut. Kan bli lite annorlunda med avrundningar men i runda drag så stämmer det.
LH är mycket snåla mot Eurobonus :( men fri sprit iaf :).
 
Jag tror jag har löst det efter lite meck hehe, eftersom (K) är Low Economy så innebär det att jag får 25 % av antalet miles, om jag dessutom har räknat rätt enligt Great circle mapper så är det 8951 miles tot. 8951x0,25= 2237 poäng. Har jag gjort rätt?
 

flum

Medlem
För att få det korrekt så måste du räkna per strecka. Minimum per europa-sträcka är 25% av 600, dvs du får 150p för got-fra samt dus-got. För de andra streckorna får du räkna 25% av ant miles avrundat uppåt till närmaste hundratal. Vet inte vilken flygplats i NY det gäller. Kollar jag jfk borde det bli
25% av 3800=950 för jfk-dus
25% av 3900=975 för fra-jfk

Totalt borde det bli 2225p
 

MarcusC

Medlem
DUS-GOT är "dessvärre" Germanwings 4U vilket väl inte ger några poäng alls till EB (även om utställt under LH biljett?)
 

MBA

Medlem
Gjorde samma resa i samma bokningsklass i januari i år. Det blev 2075p. Inga poäng på Germanwings.
 
Toppen