Senaste nytt

Thai Airways business class - ok?

Dr. Miles

Expert
Någon som flugit A330-300 med gamla business konfigurationen (inte flat bed)? Hur är den?
Menar du den här modellen?
thai-business-class-airbus-a340_03-jpg.13656

thai-business-class-airbus-a340_02-jpg.13657

(Foto: Dr. Miles)
 

Dr. Miles

Expert
Men å andra sidan kör väl inte Thai så många flighter med A330 där du vill sova, så den stolen duger gott på de flighterna... ;)....
Många och många.
Om jag minns rätt, THAI använder fortfarande den här modellen (bilderna i mitt inlägg #21) på vissa Boeing 777 också.
Boeing 777 och Airbus A330 med Business class kabin som har den här gamla modellen används bl a på Bangkok-Seoul, Pusan, Osaka, Sapporo, Delhi, Mumbai, Dubai, Muscat, Karachi, Lahore som har natt flyg åtminstone en av riktningarna.
 

Charlie D

Medlem
Många och många.
Om jag minns rätt, THAI använder fortfarande den här modellen (bilderna i mitt inlägg #21) på vissa Boeing 777 också.
Boeing 777 och Airbus A330 med Business class kabin som har den här gamla modellen används bl a på Bangkok-Seoul, Pusan, Osaka, Sapporo, Delhi, Mumbai, Dubai, Muscat, Karachi, Lahore som har natt flyg åtminstone en av riktningarna.

Inbokad på Chennai - BKK...nattflight...Recliner...no zzzz?
 
Ska flyga 777-300ER och undrar om någon har lite input om mittenstolarna (E och F) på rad 11 och 18? Jag är rätt stor och lång och enligt Seatguru har stolarna på rad 18 extra benutrymme, är det någon som vet om detta stämmer och om det extra benutrymmet i så fall gör det värt att sitta/sova där även om det är nära toaletter och kök? Vilka platser hade ni valt om ni hade velat sitta på E och F i business och varför?
 

bankb

Medlem
Ska flyga 777-300ER och undrar om någon har lite input om mittenstolarna (E och F) på rad 11 och 18? Jag är rätt stor och lång och enligt Seatguru har stolarna på rad 18 extra benutrymme, är det någon som vet om detta stämmer och om det extra benutrymmet i så fall gör det värt att sitta/sova där även om det är nära toaletter och kök? Vilka platser hade ni valt om ni hade velat sitta på E och F i business och varför?

Absolut rad 11. Mycket bättre benutrymme. I och med att du har en hylla mot gången på båda platserna så störs iallafall inte jag alls av spring i gången när jag sitter på rad 11.
 

ELOS

Medlem
Problemet med Thai är att de inte kör parallell servering i gångarna som SAS LH Swiss m.fl.
Reser du som par så kan en få mat en halvtimme före resekamrat.
 
Toppen