Senaste nytt

Problem med betalning på BA.com med American Express SafeKey

Dr. Miles

Expert
Jag har försökt att boka en bonusresa med mina avios och försökt att betala med mitt Amex kort.
Efter jag matade in mitt kortuppgifter kommer en sida som kräver engångskod från American Express SafeKey.
Jag får engångskoden via e-mail men jag får felmeddelande även om jag matar i rätt engångskoden.
BA.com skrev:
Sorry

Unfortunately our systems are not responding, so we are unable to process your request at the moment.

We apologise for this inconvenience and suggest you try again later.

Detta har aldrig hänt för mig. Hur fungerar det för er som använder American Express kort?

För er information, det går inte att betala med Amex via PayPal heller.
 

sembl

Medlem
Jag har aldrig haft problem med att betala online med mitt svenska amex. Dock när man ringer in så är det alltid strul och de måste göra det manuellt.

Engångskod måste vara något nytt. Betalade senaste en aviosbokning med amex i tisdags.
 

Dr. Miles

Expert
Så här ser sidan ut.
Screenshot20150307_1.png


Jag får engångskod till mitt e-mailadress som är registrerad på American Express.
 

mha321

Medlem
Har inte sett den heller, men jag känner igen att jag läst något om tjänsten för länge sedan.

Ser jag rätt på den så ser det dessutom ut som man kan *ändra* sin adress mitt i betalningsflödet? (länken för uppdatera). Isåfall verkar det ju som de har lyckats få till något som faktiskt är *ännu* mer osäkert än 3dsecure (verified by visa/Mastercard secure code).

Jag skulle snarast vara orolig för att det ser ut som ett phishing-försök.
 
Toppen