Senaste nytt

TSA öppnade våra väskor och förstörde innehållet

Bridgeman

Medlem
Någon som varit med om att TSA i USA har förstört kläder eller dylikt. Jag reste till USA Florida mars1 ARN - EWR för vidare transport till Florida. I resväskan fanns mycket väl inpackat sololja samt solkräm som vi hade kvar sedan tidigare resor. Jag hade lindat in dessa i platsfolie samt sedan paketerat dem i en plastpåse med så kallad ziplock påse. När vi anlände till Florida öppnade resväskan stank det sololja. I väskan låg alla behållare med solkrämer samt olja utslängde i väskan en av flaskorna med olja var korken borta på samt allt innehåll låg indränkt i väskan samt i kläderna. Fläckar till tusen på både väska samt allt annat. Provat att göra rent med både tvättmedel samt diskmedel oljefläckarna fortfarande kvar. Sände ett mail till TSA där jag berättat om att detta misstänker att jag inte får något svar eller att svaret som kommer blir "shit happens". Får nog absolut ingen ersättning av TSA. Men kanske om jag har tur från hemförsäkringen. Någon mer som varit med om likande händelse?
 

sembl

Medlem
Du kan tyvärr glömma TSA. Det finns folk som har fått saker stulna, det enda de gör är att beklaga det inträffade men inget man kan göra då det inte finns några bevis att det är de som har stulit.. Hemförsäkringen bör täcka det där.
 

Bridgeman

Medlem
Fick svar från TSA att de beklagar det inträffade och vill ha några mer kompletterande svar från mig. I svaret står att alla konversation mellan TSA och mig är hemlig.. Scch.
 

anjak

Medlem
Jag har varit med om samma sak fast med en flaska parfym, brydde mig inte ens om att kontakta TSA. Det känns som en omöjlig match att vinna
 

johan_fbg

Medlem
Jag har varit med om något liknande och fick då ersättning från flygbolaget, Air France i mitt fall.
 

AABack2ARN

Medlem
Hur vet du att det är TSA? Newark (och inte minst) Miami har väl haft sina beskärda delar av klåfingriga baggagehanterare. Håller med om att det inte borde skett i Miami med tanke på att det nästan låter som om flaskornas innehåll har tömts i luften.

Förhoppningsvis leder det till någon form av ersättning.
 
TSA kan säkert få till det till att undersökningen kunde inte genomföras på något annat sätt med hänsyn till nationens(läs USA) säkerhet.
Ditt ev hopp står nog till hem/reseförsäkring.
Lycka till
 
Toppen