Hasse E
Medlem
Hej! Vad är er erfarenhet när det gäller reklamationer från SAS? Jag och fru Hasse E bokade redan i slutet på maj 2014 en resa till Geneve den 9/12 med hemresa 12/12. Redan i ett tidigt skede så skedde ett flight schedule change vilket gjorde att våran avresa skulle starta redan kl 0615 den 9/12. Detta ställde till det lite för oss i och med att vi skulle åka tåg upp till Arlanda(vi bor i Nyköping). Jag kontaktade SAS som då via telefon erbjöd oss en hotellnatt på Arlanda om vi kunde ta oss upp till ARN dagen innan, d.v.s 8/12. Absolut, trevlig början på vår "weekendresa" även om det var mitt i veckan. Dock var förbehållet att vi själva bokade en hotellnatt och betalade, för att i efterhand få tillbaka utlägg av SAS. Eftersom jag tyckte det lät lite för bra så bad jag att få en bekräftelse på vår överenskommelse via mail, vilket jag fick. Sagt och gjort, bokade en natt på SAS Radisson Blu, vanligt dubbelrum, inga konstigheter. Efter hemkomst mailade jag iväg mitt anspråk tillsammans med kvitto och kopia på överenskommelsen. Efter nu två och en halv månaders väntan samt 2 påminnelser har jag inte sett röken av någon ersättning, än mindre ens ett svar från SAS! Då jag är SAS Eurobonus Gold så såg jag i texten att man får räkna med två veckors hanteringstid från SAS sida....nu har det gått två och en halv månad....Jag kan inte tycka detta är speciellt bra hanterat, frågan är vad jag nu skall göra för att gå vidare i ärendet? Vad är er erfarenhet?