Senaste nytt

Olaglig strejk på Kastrup?

Thornado

Medlem
Sitter nu på SK1429 till CPH och ska sen förhoppningsvis åka vidare till Beijing. Skulle egentligen ha åkt SK1409 kl 18.45, men som tur var så kom jag tidigt till Arlanda för tydligen är 1409 inställd. Vet inte hur de tänkt få ner mig till CPH om jag kommit lite senare, för fick inget besked om inställningen. Nåja, en kort språngmarsch till gaten så sitter jag nu ombord.
 

MaBe

Medlem
Jag fick precis en liverapport från Kastrup.
Hundratals människor står och väntar på sina väskor som inte dyker upp.
En av våra kunder kom med flyg från Tyskland och SAS kan nu inte hitta deras bagage trots att de väntat sedan 10:30.
 

SkaneHON

Medlem
Har med glädje bokat lufthansa ner till munchen för vidare resa till dubai. Mycket folk på kastrup pga strejken. Ett nytt inslag i loungen var något jag kunde tolka som en säkerhetsvakt, dock ej pga strejken:) stora köer i säkerhetskontrollen på kastrup. Mitt lh plan var dock försenat men avnjuter nu i First class lounge i munchen en god hamburgare med tryffelmajonese.
 

Thornado

Medlem
Jag fick precis en liverapport från Kastrup.
Hundratals människor står och väntar på sina väskor som inte dyker upp.
En av våra kunder kom med flyg från Tyskland och SAS kan nu inte hitta deras bagage trots att de väntat sedan 10:30.

Även oerhört lång kö till transitcentret...
Just baggaget är jag lite orolig för att se om de lyckas få med det till Beijing eller inte. Eftersom denna biljett är bokad med SAS-vouchers istället för AmEx Elite som görs i vanliga fall så vore det ju fel flight att få försenat baggage då man inte kan få nya kläder på försäkringen.
 

telelina

Medlem
Även oerhört lång kö till transitcentret...
Just baggaget är jag lite orolig för att se om de lyckas få med det till Beijing eller inte. Eftersom denna biljett är bokad med SAS-vouchers istället för AmEx Elite som görs i vanliga fall så vore det ju fel flight att få försenat baggage då man inte kan få nya kläder på försäkringen.
Jag sitter i SAS loungen om du har tid att komma förbi. Sofforna brevid BC-hörnan. Någon annan BC-are här?
 

Thornado

Medlem
Jag sitter i SAS loungen om du har tid att komma förbi. Sofforna brevid BC-hörnan. Någon annan BC-are här?

Vi måste PRECIS ha missat varandra. Jag satt på samma ställe och måste ha gått mot gaten precis innan du kom. Om det nu inte finns soffor på andra sidan BC också. Synd att vi missade.
 
Toppen