Senaste nytt

Ethiopian Airlines flagskeppet Boeing 777 på Arlanda idag!

Idag har Ethiopian Airlines kommit med sitt stora flagskepp Boeing 777-300ER till Arlanda.
Med sina dryga 355 ton i max startvikt så är det en rejäl bjässe.
Såvitt jag känner till är det första gången ET flugit med Boeing 777 till Arlanda.
Annars är ET B767 ganska vanlig och ibland har B787 dykt upp.
Jag gissar att Etiopian passagerarna idag från Aranda kan se fram emot en behaglig flygresa i B777 till Addis både i Business och monkey class.
 
Last edited:

Svante

Medlem
De verkar ha skifat till Dreamliner för ett tag framöver! I alla fall för mars månad. Samt att FRA byts ut från VIE vissa dagar, även CDG kommer in vissa dagar... så ingen divert...
Kul för alla som flyger med ET.
 
Last edited:

Svante

Medlem
Skulle tro flightradar har gamla uppgifter och därav förväntar sig att ngt gick fel:) Tex så startar de efter midnatt numera mot ARN...så den där avgången 21,40 fanns inte!
 

AABack2ARN

Medlem
Skulle tro flightradar har gamla uppgifter och därav förväntar sig att ngt gick fel:) Tex så startar de efter midnatt numera mot ARN...så den där avgången 21,40 fanns inte!

Nja, det där är nog en miss i vilken tidszon man befinner sig. Planet går 00:40 lokal tid vilket säkert är 21:40 Zulu. Det misstaget förekommer ganska ofta och är en anledning till att jag ibland funderar på hur pålitlig statistiken är som kommer från flightradar eller flightstats...

Noterade att de hade en 787a igår. Kul om den kommer lite mer regelbundet ett tag framåt. Gör det än intressantare att flyga ET till Wien.
 

dino_81

Medlem
Och så här ser hon ut.
Boeing 777-300ER ET-APY.

image.jpg
 
Toppen