Har gjort lite efterforskningar nu. När det gäller hårvaran kan man få info på antingen
Seat Guru eller
Vornesitzen om mått och hur mycket sätet kan lutas bakåt. Generellt är det inte så stora skillander, men
Air New Zeellands nya eco+ ser trevlig ut. Likaså BMI's, där jag vill minnas att det är deras gamla business-stolar som används i eco+.
När det gäller BA så finns en ny version, men jag har aldrig lyckats pricka den
Jämfört med SAS är enligt min åsikt hårdvaran ganska lik,men min vaga känsla (har bara flugit SAS eco+ en gång) är att maten är bättre på SAS. Ser vi till intjäning, enligt nuvarande tabell, ger en eco+ med SAS GOT-CPK-PVG 8700 poäng, tre resor t&r ordnar guldet på den nya nivån. Med BA, GOT-LHR-PVG ger 110 TP, tre resor t&r ordnar silver. Sedan är väl diskussionen vidöppen om vad man anser vara bäst: EBG eller BAEC-silver
Oavsett vad man tycker är bäst är imho eco+ ett utmärkt alternativ när man jobbar i organisationer där business inte är att tänka på, men om kan ha lite framförhållning och hitta eco+ biljetter till bättre priser än halvsent bokade eco-biljetter, så sticker det inte i ögonen på någon och alla tjänar på det.