Senaste nytt

Försämrad intjäning till Eurobonus med United från första Mars 2015

Hughes

Medlem
Lustigt att man varit så mån om att vara förnuftiga att påminna varandra i de haussade trådarna om P-klasserbjudandena om att 200% minsann eventuellt inte kommer fortsätta gälla - och så fort det händer inser man att man trots allt ändå varit optimistisk nog att kallt ha räknat med sina 200%.
 

DanishTravel

Ny medlem
Tjaaa. Var forventeligt. Havde en tur i august på Business over IAH til NYC og hjem. Fik den til god pris, 7.000 kr. Men har nu aflyst, da jeg forventer alligevel at optjene guld og diamond bliver for svært. Må finde på en ny plan i mit kommende optjeningsår.
 

Dr. Miles

Expert
Revenue-basen är väl bara för USA-medlemmarna? Dvs inte för oss som inte bor där.
Det är revenue-baserat när du flyger med United eller när du flyger med United biljettnummer (016-) och krediterar flygningarna till United Mileage Plus.
Mer info kan du läsa här: United Milage Plus byter modell för status till revenue baserad | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Denna ändring (fr o m 2015-MAR-01) gäller för alla medlemmar i hela världen.
United Mileage Plus skrev:
Who will this program update apply to?

This program update will apply to all MileagePlus members worldwide.
United Airlines – MileagePlus Update
 

Senator

Moderator
Lustigt att man varit så mån om att vara förnuftiga att påminna varandra i de haussade trådarna om P-klasserbjudandena om att 200% minsann eventuellt inte kommer fortsätta gälla - och så fort det händer inser man att man trots allt ändå varit optimistisk nog att kallt ha räknat med sina 200%.

Nja, nu tycker jag du faktisk är lite hård. Man utgår från de fakta som finns när man bokar, och spekulera vad som händer om 6 månader blir lite svårt. Det riktigt sura här (IMHO) är att det sker med under en veckas varsel.. Det är uselt...

T.ex. ändrade SAS intjäning på Plus. Visst, längre förvarning och en "grace period", men principen är den samma. Som Miles & More medlem funderar jag på att köpa en rabatterat First biljett, men jag går inte runt och undrar på om Lufthansa skall ändra detta från 300% till 200%.

När @Jacob intervjuade SAS EuroBonus om de ändringar som kom för SAS blev det sagt att det inte var några ändringar för partners om jag minns rätt. Det får mig att tro att United initierade denna ändring på kort varsel. Kanske Jacob kan kontakta EuroBonus och ta reda på detta?
 

Bryant

Medlem
Money talks som det som bekant heter.

Det blir svårare och dyrare att få status. Mer pengar till bolaget och mindre saker de behöver bjuda på (färre statusmedlemmar).

Sen säljer de points istället, med lite rabatt ibland så vi blir som tokiga :). Ännu mer pengar rakt ner i kista.
 

Glenn123

Medlem
Fan! United är ju kassakon!

Får hålla koll på om intjäningen sänks på liknande vis till andra FFP. United har ju varit ganska konsekvent genom att ge 100% intjäning till andra program för de flesta eco-biljetter. Om inte är det ju garanterat SAS som inderekt ligger bakom sänkningen genom att United helt sonika inte vill betala det SAS begär.
 
Toppen