Senaste nytt

EuroBonus och Avis

rob74

Medlem
Kunde inte hitta något om detta...

Det var ett tag sedan jag hyrde bil nu, men det kan bli aktuellt för nästa månad.
Såg just att från 1 april i år, så får man 1.000 EB-poäng per bilhyra och inte 500 som det varit tidigare.
Noterade också att frequency-bonusen togs bort 1 januari.
Se länken nedan.

EuroBonus partners - Avis - SAS

EDIT: Observera att man tydligen måste boka via länken på SAS sida för att få 1.000 poäng!
 

Friskytten

Medlem
Beroende på var i världen du ska hyra bilen och hur länge du tänker ha den så kan det ju bli lite olika vilket hyrbilsbolag som är "bäst".

Jag bokade nyss 7 dygn på Hertz i Spanien och där blev priset med EBG-rabatten märkbart lägre än motsvarande på Avis.

Då får jag så klart bara 700 EB-poäng, men prisskillnaden (runt 1500:- i mitt fall) kunde inte motivera Avis-alternativet för min del.
 

Homer

Medlem
Just nu - Tjäna upp till 7500 Extrapoäng
Hyr bil hos Avis under perioden 1 oktober – 15 december 2014 och tjäna 500 poäng per dag. Just nu får du även avgiften för extra förare med i priset. Gäller när du hyr bil i Europa.
Boka senast 30 september

  • Gäller bokningar gjorda 1 – 30 september
  • Gäller när du hyr bil i Europa
  • 500 Extrapoäng per dag, max 7000 Extrapoäng för 14 dagars bilhyra. Vid 14 dagars bilhyra tilldelas du även 500 extra Extrapoäng om du bokar din hyrbil på www.avisworld.com/EuroBonus (eller via boka nu knappen ovan)

SAS
 

Meazza

Medlem
2,000 Extrapoäng per hyra

Även för enstaka dygn. Dessutom gratis GPS och extraförare utan kostnad.
Boka senast 9 mars. Använda 1 mars–31 maj.

Great Avis deals for EuroBonus members

1. Only valid for reservations created in the period 9th February to 9th March 2015 and with rental period 1st March to 31st May 2015.
2. Only valid for rentals in Norway, Sweden and Denmark
3. Valid for any rental length.
4. 2,000 EuroBonus Extra points will be awarded when booking via www.avisworld.com/EuroBonus. 1,500 EuroBonus Extra points will be awarded when booked via Avis website when EuroBonus AWD has been quoted.
5. Only valid when your EuroBonus AWD number has been quoted. Your AWD code is located on the back of your card. Your AWD number will automatically be applied when booking via www.avisworld.com/EuroBonus
6. Free GPS is only valid for reservations created via www.avsiworld.com/EuroBonus and are subject to availability. You need to print your FREE GPS VOUCHER from this site (Click here to download your voucher). Free GPS hire capped at 14 days. May not be used in conjunction with any other coupon, promotion or offer. If GPS is included in the rental price, Avis cannot subtract the amount for the GPS.
7. Simply make your reservation as normal and then request an additional driver to be added when you collect your car. If additional driver is added at time of reservation you will see the additional cost. The cost for additional driver will be removed when you collect your car.
8. Standard Avis Terms and Conditions apply.​
 

chazzie

Medlem
2,000 Extrapoäng per hyra

Även för enstaka dygn. Dessutom gratis GPS och extraförare utan kostnad.
Boka senast 9 mars. Använda 1 mars–31 maj.

Hm, hur kunde jag missa denna? Jag bokade senast i förrgår en bil i D.C för 11-18 mars och det blev då Hertz... Även om någon hundring till hade gått på Avis så hade det så klart smakat med 2k extra! Det är trots allt 8 enkelresor i Go nu för att uppnå samma antal poäng :D
 

Dr. Miles

Expert
Hm, hur kunde jag missa denna? Jag bokade senast i förrgår en bil i D.C för 11-18 mars och det blev då Hertz... Även om någon hundring till hade gått på Avis så hade det så klart smakat med 2k extra! Det är trots allt 8 enkelresor i Go nu för att uppnå samma antal poäng :D
Om du menar DC som Washington DC, hade du inte fått extrapoäng i alla fall.
Avis skrev:
2. Only valid for rentals in Norway, Sweden and Denmark
 
Toppen