Senaste nytt

Bantad Grand Circle Road

Glenn123

Medlem
Tänkte kolla om någon har kört denna sträcka och har några handfasta tips.

Första funderingen är om det är skitsamma om man åker med eller moturs? Kollar man guider, tours m.m. så verkar de flesta starta i Zion och avsluta i GC. Kommer utgå från SD så är en rejäl transportsträcka till endera starpunkt men kan i praktiken ta vilken som.

Lutar mest åt att ta I-8 via Phoenix och sen flagstaff till GC.

Det jag tänkt se är en bantad Grand circle med GC, Monument valley, Antelope canyon, Bryce NP, Zion NP.
Skulle kunna se ut såhär med en tur moturs.
GC village 2nätter
Monument valley(alt. page)/ 1natt
Bryce canyon 1natt

Slutdestination Vegas.

Har sett att de säljer tours som kör denna tur på två nätter/3dagar vilket verkar sjukt tight men jag undrar om inte ovan blir för tight också?

Tips?
 

Senator

Moderator
Nu är det så himla länge sedan jag var i Monument Valley: vi talar våren '90. Men jag minns att det var mycket åkande.. Jag hade fokuserat på Grand Canyon och Monument Valley..

Kom ihåg att titta på massor av gamla John Ford westerns med John Wayne innan du åker till Monument Valley :) så du kan känna igen dig på vägen tänker jag...
 

Magino

Medlem
Åkte delar av detta under påsken förra året. Jag skulle säga att ni borde hinna enligt er plan. Nu tillhör jag dock en som inte gillar att tillbringa för lång tid på samma ställe, så det blir inte så långa stopp och jag sitter gärna långa pass i bilen.
Ett problem med sådana här resor där man ska besöka många national parker under kort tid är att man inte riktigt tar in allt och uppskattar de senare parkerna lika mycket som de första. Efter ett tag ser stenen ganska lika ut :) Detta gäller i alla fall för mig.
 
Toppen