simon_says91
Medlem
Vet inte om det är ett vanligt fenomen eller om det hänt någon annan, med en kort ursäkt först att de låter som ett i-landsproblem? Kanske inte målet med en flygning att dricka så mycket champagne man kan men på vissa av flygningarna var de nästan lite tråkigt att de faktiskt tog slut...
Jag gjorde nyligen en resa med totalt 4 flygningar i F kabinen ombord på Lufthansa (1), Thai (2) och ANA (1).
Av dessa flygningar tog första klass champagnen slut på 3 av 4 flygningar. Ombord på Lufthansa var jag inte så intresserad av att dricka champagnen utan njöt mer av vinerna så där vet jag inte hur mycket champagne dom hade lastat. Men på min efterföljande flygning med Thai tog Dom Perignon slut efter 2 timmars flygande av totalt 7 timmar, vi öppnade sista flaskan på returflighten precis innan landning i Tokyo från Bangkok på vägen hem.
Men till min chock när jag kommer ombord på ANA och pursern säger att dom enbart har 4 flaskor Krug och 2 flaskor Charles Heidsieck Millénaires vintage 1996 som skulle räcka Tokyo - Paris - Tokyo. Dom gjorde med andra ingen lastning av denna champagne i Paris och då är att tänka på är flygningen från Tokyo till Paris på straxt över 12 timmar flygtid enkel väg och om det är full beläggning är de totalt 16 passagerare som skall dela på 6 flaskor. Får verkligen inte ihop den matematiken..
Några andra som har erfarenheter?
Jag gjorde nyligen en resa med totalt 4 flygningar i F kabinen ombord på Lufthansa (1), Thai (2) och ANA (1).
Av dessa flygningar tog första klass champagnen slut på 3 av 4 flygningar. Ombord på Lufthansa var jag inte så intresserad av att dricka champagnen utan njöt mer av vinerna så där vet jag inte hur mycket champagne dom hade lastat. Men på min efterföljande flygning med Thai tog Dom Perignon slut efter 2 timmars flygande av totalt 7 timmar, vi öppnade sista flaskan på returflighten precis innan landning i Tokyo från Bangkok på vägen hem.
Men till min chock när jag kommer ombord på ANA och pursern säger att dom enbart har 4 flaskor Krug och 2 flaskor Charles Heidsieck Millénaires vintage 1996 som skulle räcka Tokyo - Paris - Tokyo. Dom gjorde med andra ingen lastning av denna champagne i Paris och då är att tänka på är flygningen från Tokyo till Paris på straxt över 12 timmar flygtid enkel väg och om det är full beläggning är de totalt 16 passagerare som skall dela på 6 flaskor. Får verkligen inte ihop den matematiken..
Några andra som har erfarenheter?