Senaste nytt

SAS nya business class - sätet fällt under start och landning?

staff

Medlem
Det frågade jag aldrig om men det är inte omöjligt. Underhållningssystemet får i alla fall användas gate till gate.
Hoppas att sa ar fallet. Det hade gett SAS en USP pa transatlantiska flygningar. Tank om man som J-passagerare hade kunnat boarda och lagga sig i en fardigbaddad sang som nastan ar helt nedfalld? Qantas har fatt riktigt bra mottagande av denna service pa deras red-eyes mellan SIN och SYD/MEL/BNE.
 

Magino

Medlem
Hoppas att sa ar fallet. Det hade gett SAS en USP pa transatlantiska flygningar. Tank om man som J-passagerare hade kunnat boarda och lagga sig i en fardigbaddad sang som nastan ar helt nedfalld? Qantas har fatt riktigt bra mottagande av denna service pa deras red-eyes mellan SIN och SYD/MEL/BNE.

Verkligen en nyckelfråga. Hade varit stor skillnad jämfört med andra bolag. Dock känns det inte som SAS kommer erbjuda detta. Annars borde det varit en säljfördel som marknadsförts ordentligt. Hoppas de är något de jobbar på att få igenom, säker något som måste godkännas av EU eller liknande.
 

staff

Medlem
Verkligen en nyckelfråga. Hade varit stor skillnad jämfört med andra bolag. Dock känns det inte som SAS kommer erbjuda detta. Annars borde det varit en säljfördel som marknadsförts ordentligt. Hoppas de är något de jobbar på att få igenom, säker något som måste godkännas av EU eller liknande.
Ja, stolen maste ju kunna mojliggora det, eftersom Qantas har exakt samma hardvara pa sina A330or. Kan kanske vara en EU-fraga som du sager. Hade dock verkligen gett SAS "edge" jamfort med manga av alternativen.
 

Jacob

Medlem
Kollade med SAS och det verkar mycket riktigt som det är tillåtet att ha stolen fälld även under start och landning.
Sorry folks, tvingas tyvärr göra er besvikna.

Fick precis nytt mail från SAS att det gick lite fort med svaret mitt i allt med lansering och premiärflygning med alla ansvariga maxupptagna. Det finns inget godkännande att ha stolen fälld under start och landning som det ser ut idag.
 
A

Aurora

Guest
Sorry folks, tvingas tyvärr göra er besvikna.

Fick precis nytt mail från SAS att det gick lite fort med svaret mitt i allt med lansering och premiärflygning med alla ansvariga maxupptagna. Det finns inget godkännande att ha stolen fälld under start och landning som det ser ut idag.

Men det skal vel fikses, type "søknad er inne"?
 

Jacob

Medlem
Sorry folks, tvingas tyvärr göra er besvikna.

Fick precis nytt mail från SAS att det gick lite fort med svaret mitt i allt med lansering och premiärflygning med alla ansvariga maxupptagna. Det finns inget godkännande att ha stolen fälld under start och landning som det ser ut idag.
Men det skal vel fikses, type "søknad er inne"?
Kör copy+paste på svaret från SAS på min följdfråga om detta är på gång/kan komma senare.

Vår stol har en annorlunda konstruktion och vi har bland annat air cushions så det krävs en ganska omfattande modifiering av stolen med diverse certifieringar. Därför är det inte aktuellt att göra den förändringen.
 
Vår stol har en annorlunda konstruktion och vi har bland annat air cushions så det krävs en ganska omfattande modifiering av stolen med diverse certifieringar. Därför är det inte aktuellt att göra den förändringen.
Jeg tror ikke Eivind fik den mail... "Den har altså en trepunktssele, som gør at du.. Her er det fuldt lovligt at ligge og sove når vi lander og når vi letter"

Edit: Men godt med et præcist og definitivt svar. (Jeg tror faktisk det var noget af det eneste jeg ikke fik 100% svar på i Zürich.)
 
Toppen