Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold

Status
Stängd för vidare inlägg.

ulagun

Medlem
Har hört ryktesvägen att om man fyllt 60 samt haft EBG under minst 10 år så erhåller man Guldkort livsvarigt.
Anledningen till frågan är att jag snart uppfyller bägge kraven, men det låter för bra för att vara sant.


Uppdatering!
SAS har numera infört Lifetime gold som nås efter att man varit guld 10 år i sträck, inget krav på ålder.
Man måste fock tjäna in sitt guldkort varje år, det räknas med andra ord inte om man fått ett guld av en vän, eller via soft landing från en högre nivå.

För att se hur du ligger till mot lifetime gold, logga in på följande länk.
lifetime-gold | SAS
 

Bernie

Medlem
En pappa till en av mina goda vänner fick "EBG för alltid". Om det sen var för att han varit guld under många år, eller för hans höga näringslivspositioner vågar jag inte sia om...
 

Alf

Medlem
Det vore bra om det skulle vara så. Jag har försökt driva denna linje länge men utan någon större framgång. Kanske dags att ta upp frågan igen.
 

Tockstew

Medlem
Hej!
Kan bekräfta att min pappa som är 60+ har fått ett brev där han blivit Guldmedlem "for life", vilket straff eller hur och han har haft årskort på SAS i en lång rad år. Oklart om det handlar om tio.
 
Ni menar det som står att läsa här om att personer över 60 får guldkort?

Han sammanfattar ju kort och kärnfullt varför man kör en sådan deal:
Varför ska just den här gruppen få kortet?
– Vi vill uppskattning till den här gruppen för alla år som de valt SAS. De har varit lojala kunder och har nu kanske börjat resa lite mindre. Vi vill att de ska fortsätta resa med oss."

Tror att dom som vanligt räknat en hel del på detta, att ge sina mest trogna kunder Gold for Life är bra PR, och eftersom man begränsar det till 60 plus så räknar man nog med att de knappast kommer att resa så mycket att det blir fullt i loungerna av GfL medlemmar.
 

Homer

Medlem
Jämför med Flying Blue där man kan får Platinum for life efter 10 år oavsett ålder, den som reser mycket i unga år kan
alltså få behålla statusen ytterligare ett halvsekel.
 

Magino

Medlem
Måste man vara EBG säg mellan 50-60 för att få evigt EBG? Annars är det ju lite trist för de som är guld mellan 30-59 för att sedan gå i pension och inte få "någon" uppskattning av SAS trots man haft guld i 29år.
 
  • Gilla
Reactions: M@s
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen