Senaste nytt

Kan man bli Lufthansa HON Circle utan att flyga 600.000 miles?

MarcusC

Medlem
Jag tror det är extremt svårt, möjligen vara CEO i något företag som köper extremt mycket LH biljetter/resande. Men annars är det nog extremt frekvent resande med Lufthansa Group under 2 samman hängande år. Det finns väl fortfarande möjligheter tjäna HON miles via LH private jet också, men även det kräver väl en del resande och kostnader. Tror som sagt det är svårt hitta genvägar.
 

Senator

Moderator
Svaret på frågan är det behöver du inte. Du reser nämligen inte 600.000 miles för att uppnå HON eftersom man får 200% repetitiva 300% för affärsklass och första klass :cool:

Men om jag tolkar frågan som att man kan uppnå HON på annat sätt än att flyga med LH Gruppen är svaret NEJ! Här är några trick som inte kostar så mycket:
60x LHR-ZRH-ARN retur: £395 t/r i Z = 600.000 om man redan är FTL/SEN Inte omöjligt på två år.
20x ARN-ZRH-BKK retur: 19.000kr i Z = 600.000 om man redan är FTL/SEN.

Jag vill tillägga att mina kontakter på "Director" nivå var tydliga med att man aldrig, aldrig, aldrig skulle dela ut HON till någon som inte hade tjänat in detta,. Men som med allt i livet, finns det säkert undantag.
 
Last edited:

Senator

Moderator
tack sa mkt senator!! en first i manaden borde racka mao....

Ja, reser man F är det inga problem om man är i väg en gång per månad. Som du ser ovan så är det tillräcklig med affärsklass om man reser en gång per månad.

En viktig detalj är att använda Lufthansa till FRA/MUC/DUS samt Swiss till Zurich och inte flyga på SAS Code-share. Det ger inte HON status miles. Det måste vara flyg på LH, LX, OS etc.

Jag vet inte ditt resmönster, men jag hade varmt rekommenderat LX F på A330-300. Den används till JFK, BOS, MIA, ORD, DEL, DXB, BOM, MCT, DAR, NBO (kanske flera). HON/First i ZRH är inte FCT i FRA, men mycket bra. LX F på A340-300 är inte samma nivå.
 

LasseMaja

Medlem
tack igen, jag reser alltid ut fr ATH. Hur kommer det sig att du rekar LX fore LH i F? FCT i FRA ar ju den perfekta starten pa en long-haul...kan inte bli battre...sarskilt om man kan trigga chaufforen att gasa lite:)
 

Tjaeng

Medlem
För ett par år sedan hade LH ju också någon slags vansinnig kampanj på sin private jet service där varje passagerare fick fem gånger mera miles än vanligt (50K vs 10K) för varje leg. Fanns väl nån begränsning för max antal resor man kunde göra till de villkoren, men ett kort hopp mellan München och Zürich skulle alltså ha gett 50.000 miles (!) under de förhållandena.

Sen kan man visst tjäna upp till 100.000 HON status miles genom att åka flygtåg till FRA och ZRH.
 

Bonden

Medlem
Jag vill tillägga att mina kontakter på "Director" nivå var tydliga med att man aldrig, aldrig, aldrig skulle dela ut HON till någon som inte hade tjänat in detta,. Men som med allt i livet, finns det säkert undantag.

Som storkund är jag ganska säker på att det finns förhandlingsmöjligheter på F vilket är bra närma HON :)
 

MarcusC

Medlem
Intressant, så när har vi förste BC medlemmen som är/blir HON (eller finns det redan någon) Jag har mött några HON Got-Fra, men endast 1 svensk. Hur många svenska HON kan man tippa på det finns? 25-50?
 

Kricka

Medlem
Enligt tidigare info så handlar det om ett 10-tal svenska HON. Jag kan
dock inte garantera att den informationen fortfarande gäller.
 
Toppen