Senaste nytt

Ny flyglinje Göteborg Landvetter-Cambridge

khybner

Medlem
För första gången (mig veterligt) som vi får en direktlinje mellan Göteborg och Cambridge. Opereras av BA's franchise Sun-Air så den borde ge Avios och TP.

Start i mars med en morgonavgång från Cambridge och retur på kvällen fyra dagar per vecka.

di.se - Astra Zeneca startar flyglinje

P.S. Sorry om jag postat i fel forum, moderator får flytta om den ska ligga bland "Övriga flygbolag"
 

AABack2ARN

Medlem
Så om man jobbar för någon av konkurrenterna är det bara att boka plats på det planet så kan man lyssna på internt företagsskvaller och läsa deras presentationer tills man blir vindögd... ;)

Läge för ett privatjet kanske?
 

Morgan

Medlem
Antar att det är konsulter och liknande som ska köpa de 12 sista stolarna och att det är smidigast för dem att göra det till en vanlig publik flight för att slippa specialadminstration.
 

mjulven

Medlem
För första gången (mig veterligt) som vi får en direktlinje mellan Göteborg och Cambridge. Opereras av BA's franchise Sun-Air så den borde ge Avios och TP.

Beroende på hur man ser det. Det går ju att flyga med Ryanair GOT-STN och sedan ta tåget till Cambridge, det tar (om jag minns rätt) ca 20 minuter. Det är ju lika lång tid som det tar att ta sig ut till Landvetter.
 

khybner

Medlem
Beroende på hur man ser det. Det går ju att flyga med Ryanair GOT-STN och sedan ta tåget till Cambridge, det tar (om jag minns rätt) ca 20 minuter. Det är ju lika lång tid som det tar att ta sig ut till Landvetter.
Jo, absolut. Tåget tar en dryg halvtimme och om man ska någonstans nära tågstationen så tjänar man kanske inte så mycket mer än att Cambridge är en liten flygplats med kortare köer till immigration. Men om man (som jag) ändå måste ha taxi från tågstationen så tar det ca en timme från Stansted jämfört med 10 minuter från Cambridge airport.

Hur som helst kul med en ny linje.
 

mjulven

Medlem
Jo, absolut. Tåget tar en dryg halvtimme och om man ska någonstans nära tågstationen så tjänar man kanske inte så mycket mer än att Cambridge är en liten flygplats med kortare köer till immigration. Men om man (som jag) ändå måste ha taxi från tågstationen så tar det ca en timme från Stansted jämfört med 10 minuter från Cambridge airport.

Hur som helst kul med en ny linje.

Absolut blir det bättre för ALLA som vill till Cambridge från Göteborg, själv gjorde jag den resan pga en kurs för något år sedan. I och med att jag vägrade att flyga med Ryanair flög jag till Heathrow och det var ju något omständigt att ta sig till Cambridge därifrån. Cambridge är trots allt en mycket trevlig stad att spendera någon dag i. Man får inte glömma att testa punting bara :)
 
Toppen