Senaste nytt

SAS EuroBonus Pandion - Vad krävs och vilka är förmånerna?

Roger J

Medlem
Hur sen blev förseningen? Det låter ju smått extraorinärt att de tar på sig en frivillig försening som följd av någon passagerare. Pandion eller ej.

Tittade på flightstats och det ser ut som att vi lämnade gaten 40 minuter sent. Jag kan ju inte veta om de "tillät" förseningen även av andra skäl. Men när gaten ringde mig vid avgångstid var de uppenbarligen klara att sticka. Jag fattade det på besättningen som att det är kaptenen som avgör om de ska vänta.
Jag upplevde det som god service hur som helst och fick intrycket att det inte hänt om det var en pax utan EBP.
 

Jakob K

Medlem
Nja, fast det var du som sa det fina bemötandet som beskrevs för Pandion är standard på SEN och det höll jag inte med om. Klart att HON ligger högre än Pandion i servicegrad i alla fall på LH-group.

Det är klart att det görs mer för Pandion när det vekligen gäller - men just i grenen bemötande (inget annat) så saknar helt enkelt SAS-personalen den kulturella förfiningen som krävs tycker jag. Att vara korrekt och samtidigt lättsam - effektiv och samtidigt ta sig tid osv är saker som LH Group är otroligt bra på.

Man tar sig tid att kolla på sitt manifest och man ger sina SEN/HON ett korrekt och vänligt bemötande. Vad menar jag då med det? Att ropa ut att "Pandion-kalle sitter på 1D" är ju rena rama cirkusen och kan vara synnerligen olämpligt för affärsmän påväg till eller från möten som "aldrig hänt" osv. Jag har själv delat kabin med ovetande affärskonkurrenter och hukat i sätet.....
 

Kiev

Medlem
Et lite I-landsproblem på en lørdagskveld:
Kvalifiseringsperiode ser ut til å endre seg for Pandion. På "Mine EuroBonus sider" står det 1 Jun - 31 Mai, men det står også at jeg har tjent inn 110k hvilket er noe overdrevet på tre måneder med ferie mye av tiden. Skifter normal inntjeningsperiode til en slags Pandion-periode (Februar?), eller er dette et SAS IT problem?
Mulig dette følger perioden for inntjent beløp på SAS-metall når man får kort med kråke på?
 

Kiev

Medlem
Det står to interessante fakta i brevet:
"Pandions belong to an exclusive club and enjoy a level of service that only 2000 people receive worldwide". Det interessante er ikke "exclusive club" (!!!), men antall Pandion er bekreftet stabilt på 2000.
Det andre interessante er at de lover nytt SAS-kort innen April 1, men Amex Platinum med sølvkråka kom samtidig med brevet fra Gustafson. Amex/DnB er altså informert og trykker kort raskere enn SAS eget system. Kudos til DnB for rask service!
 

Traveller

Medlem
Det är inte med glädje jag kommer mista mitt Pandion i år efter 5 år i denna status. Efter att ha flyttat till andra sidan jorden blev det ju omöjligt att hålla kvar. Ser nu fram emot min mjuka landning med Diamond istället. Hoppas nu att den nya medlemmen får stor nytta av detta.
Yiiihaaaaaa! Så, jag pratade med SAS i dag över webben.. och fick veta att jag blir Pandion igen.. Tackar SAS! Vet inte vad jag gjort för att få denna uppmärksamhet men glad blir jag. Mitt hjärta är med SAS och tydligen SAS med mitt!
 
Toppen