Senaste nytt

Finnair och Japan Airlines matchar Malev Duna Club

Jacob

Medlem
Går det att få tag på ett Malev kort ännu för oss som inte har detta?
Det blir nog ganska svårt tyvärr eftersom de inte flyger längre.

Förresten, om det är någon här som har Malev silver så matchas det i Finnair Plus till Finnair silver. Kan vara intressant att veta att Finnair Silver ger tillgång till lounge vid resa med Finnair.
Det är ganska ovanligt att det ges redan vid lägsta statusnivån.
 

gdaily

Medlem
Det finns ju inte så många One World flygbolag i Europa som rimligtvis skulle kunna matcha Malev.
Det alla väntar på är förstås ett erbjudande från British Airways, men än så länge inget.

Men Finnair känns helt OK för oss Skandinaver. Billigaste biljetten Stockholm-Helsingfors som kvalificerar för erbjudandet bokas i bokningsklass R och kostar 242 kr + skatter tur och retur. Det blir väl 500 kr allt som allt för ett guldkort i ett år.

Man ska ju tillbaks också, men en tusenlapp låter väldigt fint :)
 

Jacob

Medlem
Man ska ju tillbaks också, men en tusenlapp låter väldigt fint :)
Billigaste biljetten som fungerar för matchningen heter RTOURN och bokas förstås i bokningsklass R. Den kostar 242 kr + skatter och det är priset för en tur och returresa. Med skatter blir det väl runt 500-600 kr någonting fram och tillbaka.
 

rob74

Medlem
Det hade ju varit lite kul att hinna göra det på söndag när jag ändå är på ARN, men jag hinner inte tillbaka till 17:10 och planet till KRN... ;)
 

gdaily

Medlem
Billigaste biljetten som fungerar för matchningen heter RTOURN och bokas förstås i bokningsklass R. Den kostar 242 kr + skatter och det är priset för en tur och returresa. Med skatter blir det väl runt 500-600 kr någonting fram och tillbaka.

Jag letar och letar, men hittar inte detta. Var bokar du det? Och hur?

I vilket fall som helst så blir min matchningsresa nästa söndag (26te mars) för 1200 kr.
 

Jacob

Medlem
Jag letar och letar, men hittar inte detta. Var bokar du det? Och hur?

I vilket fall som helst så blir min matchningsresa nästa söndag (26te mars) för 1200 kr.
Det var ett pris som dök upp när jag gjorde en sökning på alla flygpriser med Finnair Stockholm-Helsingfors.

Om det verkligen finns tillgängligt och i så fall när och hur har jag inte kollat.
 

rob74

Medlem
Då har jag nu registrerat mig för Finnair Plus och kommer att köra en dagstur ARN-HEL-ARN i slutet av maj, innan erbjudandet går ut.
1.133 kr när jag sökte, men under gång så ändrades priset till 1.083 kr, vilket ju var trevligt att det var på det hållet. :)
Åker KRN-ARN dagen innan med en övernattning på Radisson Arlandia, 1.247+890 kr.
Inalles kostar det mig 3.220 kr för ett guldkort. Det blir tyvärr lite mera pengar när man bor häruppe i norr...
 

gdaily

Medlem
Dear Ola Brandborn

Thank you for your interest in Finnair Plus program.

Your tier is now matching to Malev Duna club tier and you'll receive your card within a few weeks.

Best regards
Skickade in begäran i går, i morse kom mailet (är fortfarande basic på hemsidan dock men det uppdateras väl snart.
 

gdaily

Medlem
Tre dagar tog det, sedan har även hemsidan känt av att jag är guld. Fina grejer!

En liten överaskning kom med på köpet också:

Upgrade type Amount Expiring
Europe Upgrade 1 30.04.2013
Europe Upgrade 1 30.04.2013
Europe Upgrade 1 30.04.2013
Europe Upgrade 1 30.04.2013

Det var fantastiskt trevligt, och något som innebär att jag definitivt kommer försöka åka med Finnair så ofta jag kan. Någon som vet hur man utnyttjar dessa vouchers?
 
Toppen