Senaste nytt

Swiss Business class på Airbus A340-300 Bästa sätet?

Svenska73

Medlem
Hej,
Flyger Zurich-Peking på Swiss på deras 3 klass 340-300. Har 5K ut och 9A tillbaka (valde pga reser då med min 5 åriga son och måste sitta ihop). Någon som har tips på bästa sätet?
Mvh
Sarah
 

TreD

Medlem
Rad 5 är väl inte så dum. Rad 4 är första raden i 'Stübli' och är den jag väljer. Själv föredrar jag och Madamen gångsäten så vi väljer mittenraden. Smaken är som baken.
 

Jonas C

Medlem
Plats 5K i Stüblin, bästa biz sätet i hela kabinen. Jag lyckades reservera den platsen över telefon när jag skulle flyga hem från Shanghai. Inga problem för mig att få sätet trots att jag inte hade någon status då. Men det kan ju förstås haft att göra med att jag flög precis efter nyår då det knappt fanns några affärsresenärer.

6661959067_7389c76150.jpg
 
Last edited:

Senator

Moderator
Jag har som Jonas provat 5K och instämmer att det är en bra plats. Jag vet att några gillar 4A. När vi var 2, tyckte jag 4D-G var bra. Observera att LX blockerar rad 4 för M&M SEN/HON.

Jag har haft väldigt mycket tur med LX, så jag har faktisk åkt mer i F på A330/340 än C :p
 

Randy Marsh

Medlem
Tjena!

Kastar mig på denna tråden jag med :)

Jag och en kompis hakade på Swiss erbjudande från förra helgen och flyger OSL-ZRH-PEK t/r i C 8-15 september (bor i Norge). Har dessvärre ingen status (ännu), men rad 5 ser ju helt klart trevlig ut (rad 4 är väl bara att glömma...). Jag har väl inget att förlora på att ringa Swiss och fråga om det går att boka plats här, även om chansen kanske är liten.

Om vi inte får rad 5, vilken rad är då att föredra? Är det någon större skillnad på de lite längre bak?
 

gusten

Medlem
Bokad ARN-ZRH-JNB i maj i C. Får se om mitt EBG räcker för rad 4. Skall tjata om att få F, som alltid. Ser fram emot att prova LX igen efter många många år.
 
Toppen