Senaste nytt

Vad har vi för möjligheter? SAS business class Landvetter/Arlanda/Chicago

Gizmo79

Medlem
Vi (jag och min fru)ska i oktober åka på vår första resa i business. Har bokat en en 2-4-1 bonusresa Got-Ord via Arlanda med SAS.

Är som sagt första gången och jag har dålig koll på vad som gäller för oss och vad vi har för lounge tillgångar och vilka rekommenderar ni?

Har ingen status hos SAS.

Finns det nån lounge på Landvetter som vi kan besöka? Vilken/vilka finns på Arlanda samt i Chicago att välja på?
 

Gizmo79

Medlem
Tack för tipsen! Verkar på den sidan som att vi även har Swiss lounge att välja på vid terminal 5 på hemresan från Chicago. Vilken föredrar ni av dom 2?
 

mha321

Medlem
Att tänka på är att Swiss loungen ligger en bra bit ifrån avgående gate där SAS planen brukar gå! SAS egna lounge ligger direkt i anslutning så ta lite extra tid när ni promenerar från Swiss loungen till gaten!

Därför är det ju en utmärkt kombination om man har lite extra tid att börja i Swiss-loungen, och sedan ta ett kort stopp i SAS-loungen för en sista slurk av något drickbart på vägen till gate. I SAS-loungen brukar de också specifikt köra boarding-call för SAS-flighten vilket alltid är trevligt - vet inte om de gör det i Swiss-loungen också?
 
Toppen