Senaste nytt

SAS Eurobonus poäng att vara eller icke vara vid en försäljning av SAS?

Axelzon

Medlem
Hej,

Har en liten fundering som rör våra dyra och kära bonuspoäng.

Om Sas skulle bli sålt, kommer då eurobonus poängen att följa med till den konkurrent som köper bolaget?
Ifall det är ett bolag i StarAlliance bör det vara ganska solklart, eller?

Rent kommerciellt är det inget snack om saken, en eventuell köpare vill ju ha kvar kunderna som tidigare varit
SAS trogna, och att ta bort bonuspoäng som redan är intjänade vore som att säga hej då till dessa kunder.

Men samtidigt så är det otroligt mycket pengar i dessa bonuspoäng, som gissningsvis inte ingår i beräkningen
av en försäljning av bolaget?

Intressant fråga detta, vad säger ni andra. Faktum eller kommentarer?

/Axelzon
 

gdaily

Medlem
Jag misstänker att värdet i SAS är inte flygkärrorna och personalen, utan just kundregistret i form av Eurobonus...
 

Roger J

Medlem
Skulle det vara Lufthansa kan vi nog vara rätt säkra på att både status och poäng följer med till Miles & More, om vi tittar på BMI i Storbritannien så var väl det planen, även om den ändrats nu.
Skulle det vara Qatar kan jag tänka mig att Eurobonus får leva kvar länge självt.
Skulle SAS köpas upp av en annan allians lär t.ex. Lufthansa matcha åtminstone status från Eurobonus till Miles & More.
Data och lojalitet från frequent flyers har så klart ett stort värde för en eventuell köpare.
 
Toppen