Senaste nytt

SAS utökar utbudet av digitala tidningar - plockar bort papperstidningarna vid gaten

BusinessClass

Redaktör
Under sommaren 2014 introducerade SAS möjligheten att ladda ner digitala tidningar till sin smartphone eller läsplatta i samband med resa. Nu utökas utbudet och från 1 mars kommer de flesta stora skandinaviska dagstidningar finnas att ladda ner samt flera stora internationella dagstidningar. Samtidigt försvinner tidningarna vid gaten. Tidningarna kan laddas ner från 22 timmar före…
 

mha321

Medlem
Frågan är hur mycket det kostar, i förhållande till marketing-värdet av att säga "tidning ingår". Men det har de säkert analyserat till död-dagar i diverse excelark.

Dessutom sparar man säkert in en del städning..


Någon som sett någon specifikation på hur samarbetet med Readly ska se ut? Där känns det som det finns en klar potential för något riktigt bra.
 
A

Aurora

Guest
Bare det å få fjernet dødvekten fra hver flytur utgjør en hel del fuel (tro det eller ei). Jeg pleier å røske med meg 2-4 aviser, leser de aldri...Bare ute og lufter de mellom nord og sør-norge... :D
Men hvis det faktisk kommer på plass noe ordentlig fra Readly så begynner det å bli interessant, å lese noe fra nature eller scientific american takker jeg gjerne ja til!
 

Sealord

Medlem
Nej :( Jag uppskattar att få läsa en svensk papperstidning, speciellt när jag varit utomlands en längre tid. Och det är många lounger runt om i världen som saknar svensk papperstidning. Jag kommer att sakna dig, kära papperstidning.
 
Detta var väntat. Med denna besparing som görs kan de istället bjuda samtliga passagerare (statuslösa och go-resenärer) en kanelbulle på varje flygning ihop med kaffet.
 

Carl

Medlem
När jag har varit utomlands några dagar och skall resa hem med SAS så känner jag mig på "hemmaplan". Detta av två anledningar dels svensk /skandinavisk kabinpersonal och en svensk dagstidning att läsa ombord. Nu försvinner en USP med SAS och det är såklart tråkigt men som några av er redan konstaterat ganska väntat. Att sedan intjäning i Eurobonus kraftigt försämrats stärker inte SAS hos mig men kommer förmodligen inte överge dom ändå.
 
Toppen