Senaste nytt

Sportresa i Europa i början av juni? Förslag på paketresor eller andra tips?

kilu00

Medlem
Hej.

Min sambo och jag är intresserad av någon form av resa med sportinslag i Europa under tidigare halvan av juni, en vecka-10 dagar.

Kan vara att vi åker tåg någonstans, klättrar lite, åker vidare till annan plats, vandrar några dagar, cyklar lite, paddlar etc och sen avslutar semestern med lite sol och bad.

Har ni några förslag på färdiga paketresor för detta eller kanske tips, egna eller med länk till möjligen någon blogg av annan/andra som gjort liknande?
 

Stefan62

Medlem
Portugal - Estoril/Cascais-området. Det mesta av det Du skriver finns och allt är mycket prisvärt!

Det finns en resebyrå, men jag har glömt namnet....återkommer!
 

anjak

Medlem
Kan rekommendera Korsika, där hittar ni både bra klättring och vandring. Finns även bra ställen för mountainbike och fina stränder. Ta en flygstol dit och hyr en bil. Finns många ställen att bo på både uppe i bergen och längs kusten.
 

Agö

Medlem
Mycket trevligt tips. När jag pluggade i Aix-en-Provence (himlen på jorden f.ö.) var Gorges du Verdon ett återkommande inslag. Och är man frankofil så är ju denna del oslagbar med små byar, marknader och allmän livskvalitet. Bra att åka i början av juni också, innan det är alltför varmt och innan den inhemska turismen dragit i gång på allvar.
 

Palazzi

Medlem
Jag säger: Korsika, Mallorca, Madeira

Korsika tyckte jag var otroligt vackert och varierande, med höga berg o kristallklart vatten. Mycket arrangerat... Negativt var helt klart maten, som inte ens går att jämföra med t.e.x. Sardinien.

Mallorca har ju allt, så är det bara. Sen kan man kanske tycka att det blir tjatigt varje gång, och väl mycket svenskar.

Madeira har väl allt utom bra badmöjligheter. Plus för att det är mycket billigare, åtminstone gentemot dyra Korsika.
 
Toppen