Senaste nytt

[Business Class] Paris-Sydney T/R, Alitalia , 3.000 EUR inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Denna biljett erbjuder både unika routingar och generösa av-/ombokningsregler.

[Business Class] Paris-Sydney T/R, Alitalia , 3.000 EUR inkl. skatter

PAR-SYD T/R
Flygbolag: AZ(Alitalia: Skyteam)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I
Fare basis: IRTUE
Pris: 2.299 EUR + skatter ca 700 EUR
Min/Max stay: -- / 6 månader
Stopover: obegränsad fria stopover
HIP check: gäller ej (stopover påverkar inte priset)
Återbetalning: Ja, gratis
Ändring: Ja, gratis
Routing:
  • Paris-Milan-(AZ/AP)-Rom-(AZ:CI)-Taipei-(CI)-Sydney
  • Paris-Milan-(AZ/AP)-Rom-Tokyo-(QF/JL)-Sydney
  • Paris-Milan-(AZ:EY)-Abu Dhabi-(EY/AZ)-Sydney
  • Paris-Milan/Rom-Tokyo-(QF/JL)-Sydney
  • Paris-Rom-(AZ:CI)Taipei-(CI)-Sydney
  • Paris-Rom-(AZ/AP)-Milan-(AZ:EY)-Abu Dhabi-(EY/AZ)-Sydney
  • Paris-Rom-(AZ/AP)-Milan-Tokyo-(QF/JL)-Sydney

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

AP: Air One
CI: China Airlines (Skyteam)
EY: Etihad Airways
JL: Japan Airlines (oneworld)
QF: Qantas (oneworld)

Flygning mellan Rom och Taipei är opererad av China Airlines(CI: taiwanesiskt flygbolag) och via Delhi, men stopover i Delhi är ej tillåten.
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Riktigt kul biljett med intressanta routing alternativ.

Etihad ner och Japan Airlines/Alitalia tillbaka skulle vara skoj. Eller enbart Skyteam flygningar kanske med Alitalia och China Airlines. Jag har inte räknat på det men tycker man borde komma en bra bit mot ett guldkort med biljetten.
 

Dr. Miles

Expert
Riktigt kul biljett med intressanta routing alternativ.

Etihad ner och Japan Airlines/Alitalia tillbaka skulle vara skoj. Eller enbart Skyteam flygningar kanske med Alitalia och China Airlines. Jag har inte räknat på det men tycker man borde komma en bra bit mot ett guldkort med biljetten.

Avståndet mellan Abu Dhabi och Sydney är nästan 7.500 miles och det tar ca 14 timmar.
Etihad Airways ser inte dåligt ut heller.

Etihad Airways Pearl Business Class:
Etihad Airways Pearl Business class.jpg
(Foto: Etihad Media Centre)

Däremot Alitalias Business class på deras Boeing B777 ser inte riktigt imponerande ut. (De använder B777 mellan Italien och Japan.)

Alitalias gamla Classe Magnifica på deras Boeing 777
(Källa: Airliners.net)

JAL SHELL FLAT SEAT (Business class) på Boeing B777 som används mellan Tokyo och Sydney
seat_photo.jpg
(Foto: Japan Airlines Press Release)

Eftersom du skrev att du har inte provat Japan Airlines, kan det vara något för din kommande resa? ;)
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
China Airlines Business class på deras Airbus A330 (som används till Taipei-Delhi-Rom rutt) ser lite trång ut.

China Airlines Business class på Airbus A330 (Källa:Flickr)
2882513146_e78074d085_z.jpg
 

Jacob

Medlem
Det där ser ut som gamla stolarna. De är visserligen bekväma med skön mörklila läderklädsel men har hängt med ett tag. Ser lite trångt ut också, bara testat dessa en gång och då satt jag på bulkhead längst fram och hade följaktligen inget som helst problem med benutrymmet.
Är det gamla stolarna till Delhi och Rom?

Jag flög China Airlines i business för bara två veckor sedan och då var det nya fräscha stolar med ordentlig lutning som inte fanns något att klaga på.

IMG_6602.jpg
 

Dr. Miles

Expert
Det där ser ut som gamla stolarna. De är visserligen bekväma med skön mörklila läderklädsel men har hängt med ett tag. Ser lite trångt ut också, bara testat dessa en gång och då satt jag på bulkhead längst fram och hade följaktligen inget som helst problem med benutrymmet.
Är det gamla stolarna till Delhi och Rom?

Jag vet inte om vilken konfiguration som används på Taipei-Delhi-Rom rutt, men det är sannolikt att de använder gamla Business class stolar på denna rutt för rutten är inte någon affärsresenär rutt.

Bild från China Airlines webbsida.
a330_09_a.jpg
 
Toppen