Senaste nytt

Self-upgrade?

Bern

Medlem
Jag har upplevt det omvända några gånger på Wideröe, folk som flyttar bak pga ljudvolymen fram i planen (300-serien utan noise reducing) ;)
 

Moco

Medlem
Jeg har også oplevet det på Widerøe.

En pax fik lov til at flytte frem på en tom række som også var sidste række i "Flex". Ved servering bliver der delt snacks ud til de to "rigtige" pax i Flex, Mr. Upgrade, som sidder lige foran mig på første række i Eco, spørger så: "Skal jeg ikke have noget?". Stewardessen svarer: "Det er kun gratis for pax i Flex, du har en Eco billet så du skal betale". Mr. Upgrade kommer så med følgende geniale svar, mens han peger på skiltet på hans nakkestøtte: "Men jeg sidder jo i Flex nu!"

Hahah, underbart. ;)
 

mjulven

Medlem
Minns en lite likartad händelse på ett United flyg mellan SFO och LAS. Jag hade bokat in mig på säte XA i premium economy (X = radnumret). Vid boarding så gick jag således och satt mig vid min fönster plats. Strax därefter kom det en person med biljett XC som hävdade att han hade fönsterplatsen och att alla visste att A var isle sätet och C var fönsterplatsen. Efter 5 minuters argumentation där flygvärdinnan försökte att gripa in och rädda situationen så orkade till slut hon inte och kallade efter vakter som kunde eskortera bort han. Så fort hon kallat efter vakter så lugnade han ned sig och satt sig på sin plats och boardingen kunde fortsätta. Det var dock lite tryckt stämning under den resan mellan mig och min medpassagerare.
 

lowflyer

Medlem
CDG-CPH.
Åkte business och det var på den tiden när det var business på riktigt.
Landande på 2A och helt plötslig dönar det till i sätet vid sidan om 2B ("reserved for comfort") så den var ju ganska uppenbar om man säger.. En något överförfriskad herre sitter där och försöker fokusera med blicken på något. Gick sådär.
Tänkte snabbt att denna lägger jag mig inte i utan det får personalen hantera.
Det gjorde dom också.
Det tog dock rätt lång tid att få reda på exakt var han skulle sitta eftersom det var lite oklart var hans boardingkort var.
Han var lite mer en IDKWIA (I Dont Know Where I Am)
 

011430121

Medlem
Jeg har også oplevet det på Widerøe.

En pax fik lov til at flytte frem på en tom række som også var sidste række i "Flex". Ved servering bliver der delt snacks ud til de to "rigtige" pax i Flex, Mr. Upgrade, som sidder lige foran mig på første række i Eco, spørger så: "Skal jeg ikke have noget?". Stewardessen svarer: "Det er kun gratis for pax i Flex, du har en Eco billet så du skal betale". Mr. Upgrade kommer så med følgende geniale svar, mens han peger på skiltet på hans nakkestøtte: "Men jeg sidder jo i Flex nu!"
Men är det inte detta som många här på BC tycker när dom har fått en uppgradering på hotell, då skall allt som normalt igår i det rummet ingå för mig när jag fått en uppgradering.
 

edlundo

Medlem
Minns en lite likartad händelse på ett United flyg mellan SFO och LAS. Jag hade bokat in mig på säte XA i premium economy (X = radnumret). Vid boarding så gick jag således och satt mig vid min fönster plats. Strax därefter kom det en person med biljett XC som hävdade att han hade fönsterplatsen och att alla visste att A var isle sätet och C var fönsterplatsen. Efter 5 minuters argumentation där flygvärdinnan försökte att gripa in och rädda situationen så orkade till slut hon inte och kallade efter vakter som kunde eskortera bort han. Så fort hon kallat efter vakter så lugnade han ned sig och satt sig på sin plats och boardingen kunde fortsätta. Det var dock lite tryckt stämning under den resan mellan mig och min medpassagerare.

Gillar verkligen såna här historier även om de inte är så lustiga just då. Vore kul med en tråd med bara knasiga/roliga flyghistorier.
 
Toppen