Senaste nytt

25% bonus på köpta Avios, värt pengarna?

minatoku

Medlem
BA har ju som bekant en kampanj på gång där man får 25% bonus på avios man köper.

Ni som har varit med längre än jag, hur pass bra deal är det? Långt ifrån 100% bonus som US Airways tydligen kör då och då men BA kanske inte brukar ge mer bonus än så här?
Riktlinjen brukar väl vara miles/$, vad jag kan se ger det här (30000 avios för $685) 47,3 miles för 1 USD, eller 0.022 USD per mile, men jag vet inte riktigt vad som är vettiga referensvärden...
 

henrik l

Medlem
Som du säger så konkurrerar det inte med US-airways kampanjer. Men 0,022 $/mile, eller 22$/1000 mile är väl ett pris som varken är ett fynd eller ett ockerpris.
 

Dr. Miles

Expert
BA har ju som bekant en kampanj på gång där man får 25% bonus på avios man köper.

Ni som har varit med längre än jag, hur pass bra deal är det? Långt ifrån 100% bonus som US Airways tydligen kör då och då men BA kanske inte brukar ge mer bonus än så här?
Riktlinjen brukar väl vara miles/$, vad jag kan se ger det här (30000 avios för $685) 47,3 miles för 1 USD, eller 0.022 USD per mile, men jag vet inte riktigt vad som är vettiga referensvärden...

Med 30.000 avios kan du flyga enkelresa mellan Tokyo och Hong Kong med Cathay Pacific i First class.
Skatter&bränsletillägg på sträckan ligger ca 360 SEK per riktning.

Så, ca 5.000 SEK inkl. skatter kan du flyga i Cathay Pacific First class mellan Tokyo och Hong Kong (enkelresa). Det är inte dålig deal!
 

Homer

Medlem
Iberia hade ett erbjudande före jul där man fick 50%, kommer inte ihåg detaljerna för jag har tagit bort mailet.
Annars samma priser som BA.
 

minatoku

Medlem
Med 30.000 avios kan du flyga enkelresa mellan Tokyo och Hong Kong med Cathay Pacific i First class.
Skatter&bränsletillägg på sträckan ligger ca 360 SEK per riktning.

Så, ca 5.000 SEK inkl. skatter kan du flyga i Cathay Pacific First class mellan Tokyo och Hong Kong (enkelresa). Det är inte dålig deal!

Good point. Jag tror det blir till att ta fram plastkortet.
 

Dr. Miles

Expert
Good point. Jag tror det blir till att ta fram plastkortet.

Om du har familjemedlem, så kan du registrera din familj på British Airways Executive Club, sedan registrera "Household account".
På det viset kan du köpa miles både till dig och till din familj och du kan flyga Tokyo-Hong Kong t/r i Cathay Pacific First class. ;)
 

EricT

Medlem
Nej. När vi åkte dit den 29 december var vi 4 personer som uppgraderade från Business till First. (Kabinen var full)

På väg hem den 14 jan var vi 3 personer som uppgraderade och det fanns ändå 1 plats tom.
 
Toppen