Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Magino

Medlem
Uppdaterad: 2013-JAN-26 av Dr. Miles

US Airways Dividend Miles (USDM) kör då och då 100% bonus miles kampanj vid köp av miles.

  • Vanligtvis 1 mile kostar 0,035 USD och det tillkommer 7,5% skatter + 30 USD avgift oavsett hur många miles du köper.
  • Minsta antal miles du kan köpa är 1.000 miles och köpet måste vara multiplikation av 1.000 miles.
  • Max antal miles du kan köpa per kampanj är 50.000 miles utan bonus. Alltså totalt max 100.000 miles inkl. 100% bonus miles
  • Inköpskostnaden av 50.000 miles (+100% bonus miles) är 1.881,25 USD inkl. skatter och avgift. Det är ca 12.200 SEK, beroende på växelkursen.

Mer information om hur du kan utnyttja USDM miles, kan ni läsa den här tråden.
http://www.businessclass.se/star-al...es-airways-dividend-miles-bonusresa-trad.html

---originaltext av Magino, postad 2011-06-07---

Nu kör US airways ännu en kampanj när man kan köpa upp till 50 000 miles och få 100% i bonus. Kampanjen pågår fram till den 30 juni och man måste ha varit medlem i minst 12 dagar innan man kan köpa miles. 100 000 miles kommer då kosta knappt $1500 och det räcker till en Först klass biljet från Europa till norra Asien, så som Japan, Kina eller Korea. Till detta tillkommer avgifter och bokningavgifter på drygt $200 beroende på hur man reser. Och med lite tur med telefon roulletten på US Airways kan man boka en resan från Europa till Japan med ett stopp i Bangkok för omkring 10000kr i Första klass. Helt klart good bang for the buck! Tänk på att den får att avboka eller omboka mot en avgift på en $150.
US 100% bonus
 
Last edited by a moderator:

Jacob

Medlem
Tack för tipset!

Hur lätt/svårt är det att boka bonusresor med US Airways? Var ligger deras bokningscenter som man ringer?
 

JacobGBG

Medlem
Sedär! Iochmed den här tråden så har jag väntat på ett sånt här erbjudande ett tag.

bmi har en 20% bonus på köpe-mile just nu dessutom (kan ej länka då det sker inifrån sitt diamond club online konto).
 

Dr. Miles

Expert
Hur lätt/svårt är det att boka bonusresor med US Airways? Var ligger deras bokningscenter som man ringer?

Hej Jacob

Jag skrev lite guide om hur man bokar bonusresa med US DM miles i annan tråd.

AHO skrev:
Ring till US DM Call Center. Antingen i US(+1-800-428-4322) eller tel nr i Sverige(08-5016 3427) som jag tror att det kopplas till Irland.


Enligt US DM Partner Award chart, Europe - North Asia i F är 100,000 miles. Om du vill ha en stopover i SIN eller i BKK, blir det 110,000 miles.

Hur man bokar bonusresa med US Airways Dividend Miles

  1. Ring till US DM Call Center. Antingen i US(+1-800-428-4322) eller tel nr i Sverige(08-5016 3427) som jag tror att det kopplas till Irland.
  2. Koppla till en agent och berätta om ditt US DM kontonr.
  3. Säg att du vill boka bonusresa och vill flyga ARN-FRA i Biz, med flightnr och antal resenär.
  4. Sedan säg att flyga vidare FRA-SIN i First med flightnr.
  5. Fortsätt tills du får som du önskar.
  6. Agenten berättar om hur många miles som behövs.
  7. Agenten frågar om resenären(-erna)s namn och titel.
  8. Du får bokningsnummer.
  9. Du får besked om skatter och avgifter.
  10. Nu har du 72 timmar på dig att bestämma om du ska biljettera ut eller ej.
  11. Om du vill biljettera ut nu, säg till agenten.
  12. Agenten frågar om ditt kreditkortsuppgifter.
  13. När agenten har bokat klart, glöm inte fråga om varje flygbolags bokningsnummer. (i detta fall blir det LH, SQ, TG och SK)
 
Last edited:

JacobGBG

Medlem
Tack för tipset!

Hur lätt/svårt är det att boka bonusresor med US Airways? Var ligger deras bokningscenter som man ringer?

De finns i USA. Även om jag aldrig varit bokat där skarpt en gång så har jag vart på och nosat. De tillåter en 48h hold på bokningar och jag har vid två tillfällen ångrat mig på bokningar. Däremot så upplevde jag deras själva bokningsprocedur som relativt smärtfri (det finns dock många som har beklagat sig över svårigheten att boka F-awards via speciellt LH).
 

Dr. Miles

Expert
Deras(US DM) miles har mycket värde för sig.

Jag personligen rekommenderar att ha minst 120,000 miles på US DM konto.
För att...

  • De tillåter att boka bonusresor fram till 6 timmar före avgång!
  • Deras dyraste destination från Europa är Ausrtalien/Nya Zealand.(120,000 miles i Business, 150,000 miles i First). Alltså, du kan åka varsomhelst i *A:s nätverk i Business class i kort varsel.
 

fcl

Medlem
Jag har också utnyttjat detta med en resa ARN-MUC-HKG(dest)-PEK(stopover)-MUC-ARN som jag kommer att resa i oktober/november. Jag får då prova på LH F på longhaul. Jag fick lägga en del tid på att söka efter bonusplatser via ANAs website och KVS Tool. När jag hade gjort denna research var det bara att guida telefonsamtalet genom att komma med förslag på flight som jag ville boka. Tog ca. en halvtimme inkl väntan i telefonkö.

Jag har nu laddat upp med 87500 poäng genom ett erbjudande som de körde tidigare i vår och ska nu skaffa mig lite mer poäng (har inte bestämt för om jag ska ladda på med 100000 poäng, då det ju alltid finns en risk för "inflation" i bonussystemet.

Har tänkt boka nästa resa ungefär så här:

ARN-FRA-(AC)-YUL-(AC)-YYZ-(AC)-SFO-(LH)-FRA-ARN

och försöka mig på att få till ett "24-timmars icke-stopover" i kanada samt prova business class på LH A380. Tycker man som jag att SAS business class är helt OK även om det inte är flat beds så verkar det helt att flyga C hos AC och LH.

På andra forum säger de att det inte är så bra pris/prestanda på att boka C till USA utan det är F till Asien som gäller, men jämfört t.ex economy hos SAS + Optiontown uppgradering så kan man ju på detta sätt vara säker på att få flyga business class hela vägen.
 

JacobGBG

Medlem
Jag har nu laddat upp med 87500 poäng genom ett erbjudande som de körde tidigare i vår och ska nu skaffa mig lite mer poäng (har inte bestämt för om jag ska ladda på med 100000 poäng, då det ju alltid finns en risk för "inflation" i bonussystemet.

Iochmed att man får max köpa 100k åt gången och dollarn står så lågt nu så skulle jag säga att det bara är att köpa så mycket som möjligt.

Jag vill, jag vill, jag vill.

Jag är inte medlem än i Dividend miles men helt klart...

Iochmed att det är en väntetid på 12 dagar så råder jag dig att snarast bli medlem. Erbjudandet räcker bara till 30:e Juni.
 

Dr. Miles

Expert
Om du har familj eller sambo, skaffa US DM konot för dem och köp gärna miles till deras konto också.
US DM agenter är ganska flexibla och jag har lyckats att boka bonusresor för 2 personer med miles från två olika DM konto, men i en PNR.

Och vet vad? Man kan boka en bonusresa utan att ha miles på DM konto och ha den on hold upp till 72 timmar!
 
Toppen