Senaste nytt

Varför är priority boarding viktigt?

M

Monkey_Class

Guest
Jag har funderat över varför vissa tycker att priority boarding är viktigt men jag kan inte riktigt "få" till det.
Själv tycker jag det är skönt att gå på sist så man slipper att sitta och bli "sönderknuffad" av alla vattenbufflar.
Nu är det iof skillnad om man har separata ingångar men även där finns det jobbiga typer.
Är det för att hinna svepa ett extra glas skumpa.

Moderaten får gärna ta bort tråden om den anses vara "idiotisk" eller ballar ur, vilket en sådan här tråd lätt kan bli (tror jag) :)
 

johhenrik

Medlem
Det är en ganska vanligt återkommande fråga här. För min del handlar det om att jag vill få plats med mitt carry-on där jag sitter. Kommer jag på sist finns det ofta ingen plats kvar, inte ens om man reser business. Senast jag flög kom jag på bland de sista och fick placera min väska långt bak, vilket är lite störigt anser jag.
 

Dr. Miles

Expert
Inte så viktigt för mig men jag tror att det handlar om förvaring av handbagaget.
Ju senare man kommer in i planet desto större risk att man inte får plats med sitt handbagage på hatthyllan.
 
Det er totalt ligegyldigt så længe jeg kun har min computertaske med.

Når jeg har meget håndbagage med er det Alfa og Omega. Lad mig give et helt konkret eksempel.

SK566 CDG-CPH, 4FEB2015.
Jeg har en del håndbagage, så jeg sørger for at være ved gaten før boarding starter og er også først på. Masser af plads i hylden.

"1D" kommer vel cirka midt i og får også plads til sin bagage.

"2ABC" (A321 hvor række 1 kun er DEF) boarder blandt de sidste. Tror du der er plads til deres bagage? Nope, den må være nogle rækker bagude og en får hendes kuffert opbevaret i garderobeskabet. - Fik jeg sagt at det var under 1/2 af sæderne i Plus der var optaget?
 

Bern

Medlem
Jag brukar välja fönsterplats, tycker det är smidigt att komma på tidigt och inte stoppa flödet genom att jaga upp folk från mittsätena. Som ni andra säger är fördelen också att handbagaget får plats där man vill.
 
Last edited:
Toppen