Dr. Miles
Expert
Jag bevittnade en händelse på min SAS flight till Hamburg idag.
En flygvärdinna räknade antalet av SAS Plus passagerare före start och antalet verkade inte stämma.
Hon gick tillbaka till galley:n och kollade passagerarlistan.
Sedan gick hon till en herre som satte sig i sista raden (rad 6) av SAS Plus och frågade honom försynt om han hade boardingkort för SAS Plus.
Det visade sig att han flyttade från SAS Go i rad 7 själv och flygvärdinnan sa till honom: Han får inte byta sin sittplats före start, dessutom till SAS Plus. Om han vill byta plats så får han göra det efter säkerhetsbältesskylten hade släckts.
Det fanns många tomma säte i bakre del av kabinen.
Han gick tillbaka till sin sittplats utan protest.
Jag misstänker att han flyttade från rad 7 för att där satte tre personer i hans sida av rad 7 (Jag satte i 7A och seat blocking verkade fungera även idag. Tack SAS.)
Har ni sett andra passagerare som har flyttat till andra kabinen själva (ej av personalen) eller har ni egen erfarenhet av self-upgrade?
En flygvärdinna räknade antalet av SAS Plus passagerare före start och antalet verkade inte stämma.
Hon gick tillbaka till galley:n och kollade passagerarlistan.
Sedan gick hon till en herre som satte sig i sista raden (rad 6) av SAS Plus och frågade honom försynt om han hade boardingkort för SAS Plus.
Det visade sig att han flyttade från SAS Go i rad 7 själv och flygvärdinnan sa till honom: Han får inte byta sin sittplats före start, dessutom till SAS Plus. Om han vill byta plats så får han göra det efter säkerhetsbältesskylten hade släckts.
Det fanns många tomma säte i bakre del av kabinen.
Han gick tillbaka till sin sittplats utan protest.
Jag misstänker att han flyttade från rad 7 för att där satte tre personer i hans sida av rad 7 (Jag satte i 7A och seat blocking verkade fungera även idag. Tack SAS.)
Har ni sett andra passagerare som har flyttat till andra kabinen själva (ej av personalen) eller har ni egen erfarenhet av self-upgrade?