Senaste nytt

Seating på SAS-flight med Lufthansabiljett

Har bokat ARN-FRA-LIS-MUC-ARN med Lufthansa inför en trevlig weekend om nån månad. ARN-FRA är det SAS som flyger och övriga sträckor flygs av Lufthansa. Jag är EBG och krediterar till Euro Bonus.

Sträckorna ARN-FRA-LIS är bokade i Economy och LIS-MUC-ARN i Business.

När jag vill välja plats så utspelar sig följande:
ARN-FRA - kan inte välja plats på lufthansa.com eller lot.com, får (ibland) upp bokningen på sas.se, kan välja plats, men när jag bekräftar platsen så vägrar systemet.
FRA-LIS - kan välja plats lufthansa.com men det kostar 90:-
LIS-MUC - kan gratis välja plats på lufthansa.com
MUC-ARN - kan gratis välja plats på lufthansa.com

Finns det något sätt att välja plats på ARN-FRA (annat än vid check in)?

PS. Har sökt men inte hittat denna frågan innan, även om jag säkert tror att svaret gömmer sig nånstans i forumet. Hårfin fråga om det skall ligga som en SAS-fråga eller Lufthansa-fråga för övrigt. :)
 

mha321

Medlem
Har bokat ARN-FRA-LIS-MUC-ARN med Lufthansa inför en trevlig weekend om nån månad. ARN-FRA är det SAS som flyger och övriga sträckor flygs av Lufthansa. Jag är EBG och krediterar till Euro Bonus.

Sträckorna ARN-FRA-LIS är bokade i Economy och LIS-MUC-ARN i Business.

När jag vill välja plats så utspelar sig följande:
ARN-FRA - kan inte välja plats på lufthansa.com eller lot.com, får (ibland) upp bokningen på sas.se, kan välja plats, men när jag bekräftar platsen så vägrar systemet.
FRA-LIS - kan välja plats lufthansa.com men det kostar 90:-
LIS-MUC - kan gratis välja plats på lufthansa.com
MUC-ARN - kan gratis välja plats på lufthansa.com

Finns det något sätt att välja plats på ARN-FRA (annat än vid check in)?

PS. Har sökt men inte hittat denna frågan innan, även om jag säkert tror att svaret gömmer sig nånstans i forumet. Hårfin fråga om det skall ligga som en SAS-fråga eller Lufthansa-fråga för övrigt. :)

Har haft liknande vid bokningar både med lufthansa och United och ett ben på sas. Då har jag mailat sas för manuell seating och de har de alltid fixat snabbt och enkelt. Visserligen är jag Diamond, men det fungerar säkert med gold-adressen också.
 
Toppen