Senaste nytt

Flyga US, kreditera American Airlines och använda status från Air Berlin?

FF#1

Medlem
Som rubriken lyder, lyckas man med det där på ett vettigt sätt?
Har väldigt lite koll på one word och ännu mindre på hur man utnyttjar status mm.

Å andra sidan så verkar det inte finnas någon lounge i CLE för one word så det blir väl att köra PP?

Ska flyga Cleveland-Philadelphia med en specifik avgång så nu blir det premiär att flyga med US på riktigt inte bara som vanligt med deras biljettnummer.... :)
 

Senator

Moderator
Kreditera till moderbolaget AA är nog inget problem. Vet inte hur US Airways hanterar statusen...

Undrar på vem "one word" är dock ;) Kanske något för mig att testa?
 

FF#1

Medlem
Nu är det nära, har testat att checka in online, med AA inlagt där jag inte har status kommer det upp massa om avgifter på baggage, köpa bättre boarding zon mm. Med mitt topbonus så blir det check in helt enkelt.

Eftersom det är en försvinnande liten summa poäng på denna fligth så tänkte jag testa att gå igenom hela processen som Air Berlin Gold status, för att sen ändra innan boarding om jag kommer ihåg det...:)
 

FF#1

Medlem
Tro det eller ej, min utstuderade plan fungerade.
La in Air Berlin gold vid incheck, fick mitt fria bagage fast track och innan det var dags för prio boardning (som faktiskt fungerade) så ändrade de i gaten till Mitt AA kort.

Detta mixtrande resulterade i hårresande 363 miles varav 182 är statusgrundande... :)
 
Toppen