Senaste nytt

Hur lång tid brukar Qatar Airways respektive Cathay Pacific ta att kreditera till BAEC ?

Kricka

Medlem
Ping @doc och @agehall
Jag är lite intresserad av frågan då sista datum (för flygning - inte registrering)
på mitt BAEC-konto är 8/2. Ska hinna med tre ytterligare flygningar med ovan-
nämnda bolag under veckan som kommer..
 

agehall

Medlem
Har aldrig flugit med varken eller, så jag vet inte.

Men det viktiga är ju som sagt när du flyger, inte när det registreras. Flyger du bara ihop TP på rätt datum, så kan BAEC justera så att intjäningen räknas mot förra året om så behövs.
 

MarSecLtd

Medlem
Qatar Airways flighter har jag fått krediterat (BAEC) på dagen efter flight och vid något tillfälle samma dag under hela 2014.
 

henrik l

Medlem
Cathay kan ta allt ifrån några dagar, till att man måste begära kreditering, vilket jag har råkat utför ett par gånger fast än mitt BAEC-nr låg i bokningen. Speciellt om du ligger i en brytpunkt måste du vara på din vakt och ligga på. Jag hade ju en del bekymmer med detta i somras.
 

AABack2ARN

Medlem
Troligen inte relevant i ditt fall, men Cathay skickar iväg sitt data till AAdvantage en gång per vecka (varje fredag) enligt en del empiriskt testande... Kanske samma sak till BAEC?
 

AABack2ARN

Medlem
Troligen inte relevant i ditt fall, men Cathay skickar iväg sitt data till AAdvantage en gång per vecka (varje fredag) enligt en del empiriskt testande... Kanske samma sak till BAEC?
 

Kricka

Medlem
Nja, man kan ju undra. Jag flög QR i tisdags ARN-DOH och CX DOH-HKG i onsdags
men inget syns ännu hos BA. Får väl kontakta BA när jag kommer hem i slutet av denna
vecka om inget syns under recent transactions..
 

doc

Medlem
För mig gick det väldigt snabbt att få rena QR-flighterna. Tog max tre dagar, men oftast bara en dag. CX-flighten med QR-nummer fick jag dock skicka in boardingkort via mejl eftersom de inte kom in och online-efterregistrering inte fungerade heller.
 
Toppen