Senaste nytt

Ett besök i Turkish Airlines nya business lounge i Istanbul

Jacob

Medlem
I mitten på februari invigde Turkish Airlines sin uppfräschade businesslounge i Istanbul med en helt ny våning på 2400 kvadratmeter med ett flertal roliga nyheter som bilbana och golfsimulator. BusinessClass åkte till Istanbul för att ta en titt. Utbyggnaden ligger under den existerande loungen och innebär att loungeytan utökats med 2400 kvadratmeter till 5900 kvadratmeter…
 

zlatan_1

Ny medlem
Säger bara - WOW!

Vilken service, vilken lounge. Helt klart den bästa jag någonsin varit på.

Gillar att det finns personliga sovrum och badrum. Här kan man övernatta utan problem istället för på hotell.

Läste Jacobs, som vanligt eminenta, recension häromdagen. Hade ett ärende i Kairo och skulle flyga hem till CPH via IST. Kairoflyget skulle avgå 03.05, men eftersom jag var tidigt på flygplatsen så lyckades jag ändra min biljett till avgången 20.35. Tack vare denna ändring kunde jag spendera mer 7 timmar efter i loungen jag velat besöka efter att jag läst recensionen.
 
Jag flyger flyger från Stockholm till Köpenhamn via Istanbul i businessklass med en nattliga transfer i Istanbul. Jag anländer till Istanbul 21:45 och reser därifrån 09:05 nästkommande dag och jag har ingen status. Får jag lov att besöka denna lounge precis när jag har landat i Istanbul eller måste jag vänta till avresedagen?
 

johhenrik

Medlem
Jag flyger flyger från Stockholm till Köpenhamn via Istanbul i businessklass med en nattliga transfer i Istanbul. Jag anländer till Istanbul 21:45 och reser därifrån 09:05 nästkommande dag och jag har ingen status. Får jag lov att besöka denna lounge precis när jag har landat i Istanbul eller måste jag vänta till avresedagen?
Du kan gå in när du anländer. Ta en fåtölj inne i bion, på med hörlurar och sov en stund där. Det har jag gjort ett antal ggr. Tycker det är rätt bekvämt faktiskt. :)
 
Du kan gå in när du anländer. Ta en fåtölj inne i bion, på med hörlurar och sov en stund där. Det har jag gjort ett antal ggr. Tycker det är rätt bekvämt faktiskt. :)
Tack för tipset, men jag tänkte övernatta på hotell (Turkish erbjuder STPC, STopover Paid by Carrier). Anledningen till att jag vill in i loungen redan på kvällen innan är att jag eventuellt känner mig småhungrig då. Kan jag komma in på morgonen därpå också eller är det max ett besök som gäller?
 

johhenrik

Medlem
Tack för tipset, men jag tänkte övernatta på hotell (Turkish erbjuder STPC, STopover Paid by Carrier). Anledningen till att jag vill in i loungen redan på kvällen innan är att jag eventuellt känner mig småhungrig då. Kan jag komma in på morgonen därpå också eller är det max ett besök som gäller?
Det är inga problem att komma in igen dagen därpå.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Det här verkar vara lonungen med stort L, blev riktigt sugen att besöka efter den här recensionen. Bra skrivet och fina bilder!

Någon som vet vilka filmer som visas i biosalongen? :D
 
Toppen