Senaste nytt

ANA har öppnat GOLD TRACK på Tokyo Narita T1

Dr. Miles

Expert
ANA har nyligen öppnat Fast track vid säkerhetskontrollen som heter GOLD TRACK på Tokyo Narita Terminal 1 för:
  • First class resenär
  • Business class resenär
  • Star Alliance Goldmedlem (behöver att visa guldkortet)
Fr o m 2015-JAN-30 kommer ANA att erbjuda GOLD TRACK även för utrikesanslutning.
ANA skrev:
■Priority lanes for security check : GOLD TRACK
Star Alliance Gold members, First Class customers and Business Class customers are able to use priority lanes to pass through the security check by presenting your boarding pass.
Star Alliance Gold members are asked to present their respective membership status cards in addition to the boarding pass.
Narita Airport Guide | ANA
ANA、成田にスタアラ優先保安検査場 ゴールド会員対象
 

Jonas C

Medlem
Intressant! Detta fanns inte tidigare denna månad när jag flög från Narita. Endast ANA Guld/SFC/Diamond hade tillgång till fasttrack och inga premium passagerare från partners.
 
Intressant! Detta fanns inte tidigare denna månad när jag flög från Narita. Endast ANA Guld/SFC/Diamond hade tillgång till fasttrack och inga premium passagerare från partners.
Det er ikke helt rigtigt. ANA og United (og evt. flere?) har en dedikeret sikkerhedskontrol til deres First-passagerer og super-elites.
 

Dr. Miles

Expert
Det er ikke helt rigtigt. ANA og United (og evt. flere?) har en dedikeret sikkerhedskontrol til deres First-passagerer og super-elites.
Ja, det stämmer delvis.
Lufthansa, SWISS och United First class passagerare fick ett Priority Security Lane Pass så de kunde använda ANA First track tidigare.

Bilden av gamla fast track:en.
tokyo-narita-07-jpg.15460

Varning: Ankomst till Tokyo Narita flygplats (NRT) med flyg runt kl. 15-17 | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
 
Jeg brugte en priority security lane i august da jeg fløj United GlobalFirst og jeg mener ikke man fik et "Priority Security Lane Pass". Den lå i direkte forbindelse af ANAs Suite check-in og havde kun to baner, jeg tror ikke man kan komme ind til den uden at gå igennem suite check-in.

Udover First-passagerer har United Global Services også adgang.
 
For at fortydlige:
Skærmbillede 2015-01-28 kl. 15.40.44.png

Den sikkerhedskontrol jeg var igennem ligger i den røde kasse bag Suite Check-In og man svinger til venstre ned ad trappen og ned til immigration.
 
Toppen