Senaste nytt

Välja 5* Hotell Berlin

Moco

Medlem
Hej,

Är det någon som kan lämna kvalificerad feedback på något av följande hotell:

-Hilton Berlin

-Westin Grand Berlin

-Ritz-Carlton Berlin

Vilket är bäst överlag? Vi pratar mer eller mindre samma prisklass, så priset i sig är mindre viktigt då jag hellre ser till helheten. Är HHD men intresserad av att testa något nytt och räknar inte med att jag får någon special treatment på Hilton ändå.

Tack på förhand.
 

Senator

Moderator
min vapendragare @sembl anser att Hilton Berlin är kanske bästa Hilton i Europa. Fantastisk lounge ryktas det om.

Själv har jag bott på Westin Grand till stor glädje: var mycket nöjd med upplevelsen..

Innan BC.se polisen kommer skulle mitt tips vara att ändra rubriken till något mer sökbart eller användbart som t.ex. "Söker hotell tips Berlin" eller "Hjälp välja hotell i Berlin".. Enbart min urtråkighet på denna måndag fick mig att läsa tråden :)
 

SFC

Medlem
Hilton Berlin är enligt min uppfattning bra, bland de bättre i Europa.

Loungen är stor, relativt bra utbud av mat och dryck och med mycket trevlig personal.
Jag skulle dock inte klassa den som fantastisk, för det krävs lite mer, men jag kan sträcka mig till mycket bra :).
 

Moco

Medlem
Tack så här långt, ska överväga det. Känner mig dock något trött på Hilton. Sällan något som är riktigt outstanding. Feedbacken på flera ställen är nästan genomgående positiv för just Hilton, vilket givetvis är bra, men fortfarande intresserad om någon har erfarenheter från Ritz och Westin.
 

Teddulin

Medlem
Jag har precis också letat efter 5-stjärniga hotell i Berlin inför en kommande svensexa i mars. Överraskande billigt med hotell i Berlin. Jag/vi fastnade till slut för Sofitel Kurfurstendamm. Det blev 1 st Imperial suite och 2 st Club Luxury room.
 

Totopez

Medlem
Jag måste säga att jag verkligen gillade Grand Hyatt i Berlin.
Bra läge vid Potsdamer Platz, och poolen högst upp är riktigt trevlig.

Vistelsen blev inte sämre av en uppgradering till svit, vilket gladde hela familjen.
 
Toppen