Senaste nytt

24 timmar i Washington DC? Tips på hotell? Transport från Dulles?

Bryant

Medlem
Jag har 24h i Washington i slutet av februari, Landar runt 15 en lördag och åker runt 17 på söndagen. Några frågor som någon kanske kan svara på (@sembl:))

Hur tar man sig smidigast/billigast från flygplatsen IAD (förutom taxi)? Hyra bil är billigare än taxi.

Vart ska jag bo? Funderar på Radisson vid Reaganflygplatsen för poängen och det verkar rätt smidigt att ta sig in till sevärdheterna. Har sett det mesta man "ska" se tidigare. Springer gärna in på något Macy's eller liknade. Är det värt att betala extra för att bo i Georgetown?

Fler tips mottages gärna.
 

jonten

Medlem
Du tar bussen utanför till Wiehle-Reston tunnelbanestation, kostar runt 5 dollar om jag kommer ihåg rätt. Det är en direktbuss som tar 15 minuter kanske. Sen är du på tunnelbanan, köp ett kort som du fyller på efterhand. Billigt och smidigt och du kommer snabbt runt för att se det du vill.
Finns billiga ok hotell även i Georgetown, men för 24 timmar så hade jag tagit billigaste möjliga nära "rätt" tunnebanestation.
 

sembl

Medlem
Shared shuttle ? Kostar $29 t/r har jag för mig från Dulles.

När det gäller boende så skulle jag välja något centralt och promenera. Tuben fungerar riktigt bra men jag promenerar eller cyklar helst. Hilton Washington vid Dupont kan man hitta för $79. Då kan du enkelt promenera till Adams Morgan eller 14 and U för mat och barer. Ca 25 min promenad till Vita Huset, 25 min till zoot etc. Något specifikt du är sugen på så jag kan guida dig rätt ?
 

Bryant

Medlem
Shared shuttle ? Kostar $29 t/r har jag för mig från Dulles.

När det gäller boende så skulle jag välja något centralt och promenera. Tuben fungerar riktigt bra men jag promenerar eller cyklar helst. Hilton Washington vid Dupont kan man hitta för $79. Då kan du enkelt promenera till Adams Morgan eller 14 and U för mat och barer. Ca 25 min promenad till Vita Huset, 25 min till zoot etc. Något specifikt du är sugen på så jag kan guida dig rätt ?

Tackar!

Jag hojtar till när det dyker upp frågor!
 
Toppen