Senaste nytt

Etihad The Residece 22999 euro för 2

Matsson

Medlem
vornesitzen.de kan den kapitalstarke boka The Residence med Etihad FRA-AUH 22999 euro för två pers, alltså C:a 105000 SEKper st. Väldiga pengar men faktiskt lägre än ursprungspriset. Har dom svårt att fylla denna svit? Kan vi hoppas på ytterligare sänkning ?
Är det någon här som skulle vara villig att betala dessa pengar ? Förmodligen en helt sanslös flygupplevelse. Jag tänkte övertala Hustru Matsson att sälja sommarstugan och istället investera i 14 Tim. Flygresa.

Edit:hur ändra stavfel i rubriken?
 
D

Deleted member 4971

Guest
BC kan köra annonsrace och skicka Jacob/martin och en medlem från forumet :)
 
Någon som startar en Kickstarter? Vet inte om det finns värde i detta, har sett layouten för "sviten" och den är inte imponerande när de gäller planlösning. Du har liksom inget avskilt mellan vardagsrummet och sovrummet så du måste gå ut i gången för att komma till sovrummet. 105000SEK per person är fortfarande ett enormt högt pris....
 

JonW

Medlem
Vad jag läst så når man sovrummet via badrummet, eller?

F ö vet jag inte om det är någon prissänkning eller kampanj, man gick ju redan från början ut med att priset var detsamma oavsett om man åkte ensam eller två.
 

Matsson

Medlem
För dessa pengar får man istället 3 T.o.r i LH F till USA och Senatorstatus på köpet.
Ställer man dessa alternativ emot varandra känns kanske inte The Recidence lika aktuellt.
 

Fedup

Medlem
Etihad har gått ut med att de försöker fylla behovet för kunder som flyger private med denna produkt. Det Etihad har missat är att de kunder som faktiskt är såpass köpstarka att de är beredda att betala 20000 euro för en 6-timmarsresa, hellre åker private och att 25-50% påslag för att flyga private inte är en jobbig utgift för en person som har kapitalet att betala 20000 euro för en sådan resa. Vi pratar alltså om lite över 3300 euro per timma på ett kommersiellt plan. Oberoende produkt så är The Residence fortfarande på ett kommersiellt plan. De personer jag arbetar med som är mycket köpstarka åker private just på grund av flexibiliteten och att kunna schemalägga flygningen helt efter sina egna behov - något som Etihad fortfarande inte kan göra då det trots allt är ett kommersiellt plan, inte ett privat plan.

You can roll manure in powdered sugar, but it still ain't a jelly donut ;)
 
Toppen