Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

trekker

Medlem
Jag skulle nog lägga ned det projektet pga att det finns inga bra dealar nu med avfärd i mars till HNL.

Jag har tittat på BA, AA samt AY.

Det lägsta priset nu från HEL-HNL ligger på 24294:- plus skatter men utan stopover (du kan stanna under 24 H).

Den sträcka du vill åka:
HEL - LHR - JFK - PHX - HNL är ca 9673 miles och enligt fare basis kan du åka 9304 miles, men om du åker via
CHI AND/OR DFW AND/OR RDU AND/OR MIA AND/OR NYC blir det ett avdrag på 550 miles.

Det innebär att du kan åka 9304-550 = 8754 miles enligt fare basis.
Du kan åka upp till 25 % av fare basis distansen men betala motsvarande procent på närmast 5% över.

Med dessa parametrar blir det 9673/8754 = 1,104 vilket innebär att du är över 10% och får betala 15% tillägg på
24294 x 1,15 = 27938:- plus skatter.

Närmast fair basis med stopover (1 st utan kostnad) ligger på ca 50000:- exkl skatter.



Ta med frugan istället till BKK!



Med fare basis:ISA2SE med AY från STO för ca 17000:- inkl skatter o avgifter (12600:- exkl skatter) kan du åka följande:

1. STO-AY-HEL-AY-BKK
2. STO-AY-HEL-AY-HKG-AY-BKK
3. STO-AY-HEL-AY-HKG-CX-BKK
4. STO-AY-HEL-AY-SIN-CX-BKK
5. STO-AY-HEL-AY-BJS-HU-BKK
6. STO-AY-HEL-AY-HKG-RJ-BKK

Det är ingen min/ max tid eller helg du behöver vara borta.
Du har fria stopover på varje ort.

Det innebär att du kan ex stanna 1 vecka i HKG och vila eller göra ett TP-run därifrån på en annan biljett!
Vill du inte vara kvar i BKK kan du ta närmaste plan tillbaka, men du får ju TP!

För att sammanfatta:
Du kan åka 2 ggr till BKK för samma summa!

Tack for forslaget, dock kommer jag inte hinna 2 resor (tror jag) och frugan far jag inte med mig da nagon maste halla stallningarna hemma. Annars kanske det far bli 8 stycken t/r MAN-HEL, dock ar det jobbigt och sakerligen dyrare......
 

Paasan69

Ny medlem
Om du kan starte i DUB så ligger det fortsatt ute billetter i Business/First til HNL via JFK og LAX/PHX til en grei pris, €1339/SEK12.700 og oppover. Sjekket kun i april. Da legget til HNL fra LAX/PHX foregår i first så skal det gi 780TP etter mine beregninger. Det utgjør ca €1.70 pr TP noe som ikke er så galt.
 

trekker

Medlem
Om du kan starte i DUB så ligger det fortsatt ute billetter i Business/First til HNL via JFK og LAX/PHX til en grei pris, €1339/SEK12.700 og oppover. Sjekket kun i april. Da legget til HNL fra LAX/PHX foregår i first så skal det gi 780TP etter mine beregninger. Det utgjør ca €1.70 pr TP noe som ikke er så galt.
For manadskiftet april/maj ligger denna resa pa 2200 euro. Vad blir det for poang, 780TP ggr 2?
 

Paasan69

Ny medlem
Ser jeg har regnet feil, DUB - JFK - LAX/PHX - HNL er 140+140+210 = 490, ikke 390 som jeg kom i skade for å regne meg frem til. x2 blir det 980 så da blir prisen fra €1.36 og oppover. Jeg sjekket via ITA Matrix i påsken, utreise 3. april med lørdagen i HNL og hjemreise på søndag 5.
 

agehall

Medlem
Återigen - dra det via HEL för att maximera. Allt annat är bortkastade pengar. Då tror jag man får ta till DUB-OGG istället eftersom DUB-HNL inte har tillräcklig MPM. Står om det en bit upp ojmr.
 

trekker

Medlem
Far inte till den har ekvationen, som det ser ut nu sa behover jag utover en MR run till HNL ytterliggare 360TP. Ser inte laget annorlunda ut nar det narmar sig brytpunkten sa far det bli till att stanna pa 3500TP och klara sig i GF ytterliggare ett ar. Ska familjen med far det bli businessbiljetter da det anda get tilltrade till clubloungen, vilket inte alls ar fy skam.
 

trekker

Medlem
Som sagt, far inte till det. Jag kan hitta fran DUB for 2200 Euro, men det ar ytterliggare 800 Euro fran HEL och ytterliggare nagra kronor fran ARN (ca 35000 kr totalt). Dealen fran DUB kanns OK prismassigt, men da ar jag fortfarande 500TP kort och kommer inte kunna kora en till MR for att fa ihop detta (tror jag). Jag antar dessutom att priset hojs nar rean ar slut om nagra dagar. Ar det nagot jag missar eller nagon som har ett forslag pa hur jag kan dra in 1700 TP pa ca en vecka utan att betala mer an 2000-2500 euro?
 

agehall

Medlem
När jag kollar DUB-HNL, så ska MPM vara OK för DUB-HEL-LHR/LCY-JFK-PHX-HNL.

Gör så här - kolla upp datum då det finns plats hela vägen i rätt bokningsklass och ring sedan BA och försök boka. Även om de tar 500:- för det så är det värt det.
 

trekker

Medlem
När jag kollar DUB-HNL, så ska MPM vara OK för DUB-HEL-LHR/LCY-JFK-PHX-HNL.

Gör så här - kolla upp datum då det finns plats hela vägen i rätt bokningsklass och ring sedan BA och försök boka. Även om de tar 500:- för det så är det värt det.
Hittar du detta pa AA's sida? Jag far ett pris pa 13000 euro pa ITA Matrix for denna rutten.
 
Toppen