Senaste nytt

Poäng från Qatar Airways i Executive Club

Ziplock

Medlem
Jag flög ARN-DOH-BKK tur och retur med Qatar och tänkte få dessa poäng på mitt BA Executive Club konto. Websidan på Executive Club ser ut som i bilden nedan och jag undrar om det är tänkt att jag ska fylla i detta formulär fyra gånger för de fyra segment jag flugit?

ba.PNG
 

Storsteffe

Medlem
Ja tror att du måste göra så, hade du numret inlagt hos Qatar? Vill bara vet om det inte funkar då jag far samma väg om en månad.
 

Homer

Medlem
och jag undrar om det är tänkt att jag ska fylla i detta formulär fyra gånger för de fyra segment jag flugit?

ja
 

nota bene

Medlem
Ja, och räkna med att det kan ta lite tid för BA. Partner claims går igenom från några dagar till 3-4 veckor.


edit: Btw, är det någon som fattat hur man gör (annat än faxa/ringa) när man har en flight operated by X och ticket stock by Y (och ingen codeshare)? Jag har aldrig lyckats med detta på hemsidan då systemet inte verkar fatta att det kan inträffa...
 

Kricka

Medlem
Har brutit mot @agehall budord om codeshare, vilket straffade sig direkt.
Flög Air Berlin med Royal Jordanianbiljett och försökte kreditera BAEC.
Fick faxa informationen ett par gånger för att sedan påminna per telefon.
Tog nästan fem månader innan det löste sig.
 

nota bene

Medlem
Har brutit mot @agehall budord om codeshare, vilket straffade sig direkt.
Flög Air Berlin med Royal Jordanianbiljett och försökte kreditera BAEC.
Fick faxa informationen ett par gånger för att sedan påminna per telefon.
Tog nästan fem månader innan det löste sig.
Det är guldstjärna på den responstiden - ovanligt snabbt!

Det tog mig två fax, ett samtal, ett webbformulär och ett mail till guldsupport för att få några flygningar på MH-stock på CX/KA registrerade. (Kom in nu i December/Januari och flögs i April.
 

doc

Medlem
Nu är vi OT här, men jag hade bokat QR som senare ändrades till en CX flight med QR-nummer (inte mitt fel). Poängen kom såklart inte in. Provade webbformulärer som naturligtvis inte fungerade. Ringde, fick en e-postadress som jag mejlade in boardingkortet och en vecka senare fanns poängen på BAEC-kontot tillsammans med ett ursäktande mejl från BA för att det inte fungerar som tänkt. Tycker fem månader lät väldigt segt.
 

nota bene

Medlem
Det är så det går om man får tag på en kompetent person!

För mig sade de flera gånger att de redan krediterat flighterna. Till slut surnade jag till via ett webbformulär och fick svar av en mycket kompetent agent på två av tre förfrågningar, och den tredje fick gå ett varv till (blev besvarad av ej kompetent agent!).
 

AABack2ARN

Medlem
Har brutit mot @agehall budord om codeshare, vilket straffade sig direkt.
Flög Air Berlin med Royal Jordanianbiljett och försökte kreditera BAEC.
Fick faxa informationen ett par gånger för att sedan påminna per telefon.
Tog nästan fem månader innan det löste sig.

Trodde inte Air Berlin och Royal Jordanian codesharade med varandra? Finns det någonstans man enkelt kan hitta vilka codeshare-avtal som förekommer mellan olika bolag?
 
Toppen