Senaste nytt

SAS Eurobonus nyheter 2012-02-13: 50k EBG och 100% poäng i ekonomi

tourist

Medlem
Nä, det var det värsta, det trodde jag inte! Det finns säkert flera BC-medlemmar som "förlorar" på detta (lite mindre poäng för C-biljetter), men för mig som flyger Economy är det en utmärkt nyhet.
 

Roger J

Medlem
100% intjäning för Economy är bra, speciellt som det är så svårt på många boknngssidor att fatta vilken bokningsklass man köper. Många av SAS "Low Economy"-biljetter är också relativt dyr.
Men det känns lite risigt att gränsen för EBG sänks så kraftigt, först med att göra alla flygningar till "qualifying flights", sedan sänka gränsen till 50000 poäng, sedan höja intjäningen i low Economy.
Känns som att det nu verkligen behövs en officiell "Pandion"-nivå, ett EBG+ i någon form. Annars missar ju SAS helt att fånga upp de som flyger mycket och kanske ligger på 200K poäng om året?
 

tourist

Medlem
"At the end of March, we will have more news about changes to the EuroBonus program as well as how these changes will affect you as a member."

Inte chockhöja USA/Asien awards, please, please, please...
 

Tjaeng

Medlem
Herrejävlar. Om debaklet de tre största inrikesrutterna i Norge löser sig nu under året kan Eurobonus räkna med att prenumerera på FFP-priser under ett par år framåt.
 

agehall

Medlem
Bättre intjäning är kanon SAS! Det är så rätt det kan bli.

MEN hur tänkte de när de nu sänker kravet för att nå EBG till 50k? Om man sänker det till 50k kan de ju lika gärna dela ut EBG-kort i Kellog's paket. Det är ju redan nu så att det på många SAS-flighter är väldigt många EBG och det anges då och då som ett skäl till varför man inte hinner hälsa lite extra på dessa passagerare. Kör 100k poäng eller 100 SK flighter. Då börjar vi få rätt nivå på EBG imho. (Jag ska inte ens börja raljera om A3's program...)
 
Toppen