Senaste nytt

Uber eller Dial 7 Newark till Radisson Martinique Hotel on Broadway

Anfield

Medlem
Vi är tre i familjen som anländer med SK903 till Newark första veckan i februari.

Uber XL 75 USD
Dial 7 53 USD Towncar
Vanlig Taxi ? Pris ?
Andra förslag ?

Som jag förstår det ingår allt i priset hos Uber vet ej hur det är med Dial 7.

Lutar åt Uber då min kompis tycker det funkar fin fint och värd de extra 22 dollar

Någon av annan mening ?

Tipps mottages även på vad en 10åring kan tycka är kul i NY. ( NHL Bokat :) )

Någon som testat 3 timmars båtturen runt Manhattan ?

Ha en toppen dag !
 

agehall

Medlem
Kör på Uber - det är så himla bekvämt att det är svårt att argumentera för något annat imho.

Någon som testat 3 timmars båtturen runt Manhattan ?

Japp! Gjorde det för ett par år sedan när vi var där över jul och nyår. Om det är bra väder (läs inte allt för kallt!) så är det en underbar utflykt! Jag var skeptisk först, men det är riktigt intressant.
 

Senator

Moderator
Jag har aldrig haft problem med Dial 7 i New York. Mor och far var väldigt nöjda nu som de åkte från Newark till Manhattan fram och tillbaka..
 

Anfield

Medlem
Kör på Uber - det är så himla bekvämt att det är svårt att argumentera för något annat imho.



Japp! Gjorde det för ett par år sedan när vi var där över jul och nyår. Om det är bra väder (läs inte allt för kallt!) så är det en underbar utflykt! Jag var skeptisk först, men det är riktigt intressant.


Tack ! Ja var lite skeptisk med till denna, men nu ska vi ta den på att göra listan.
 

JensE

Medlem
Jag har åkt med circle line men körde den dom kallar för Landmark Cruise då vi inte ville spendera dryga 3 timmar ombord.
Tog en massa bra foton från fartyget och jag tyckte det helt klart var värt det.

Ett tips om det är fullt på övre delen i aktern (utomhus) så sätt er långt framme i fören.
Ganska omgående efter avgång så öppnar de upp dörrarna till fören, så är man hyfsat snabb finns det kanonplatser för fotografering där.
Sen har du USS Intrepid precis brevid terminalen.
 

Claes L

Medlem
Dial7 har vi använta ett par gånger och funkar jätte bra.
Allt igår men det blir typ $75 (vilket du får veta när du bokar)
 

palmen

Moderator
Om sonen har minsta lilla intresse för flygplan, rymdfärjor, concorde, hangarfartyg, ubåt så måste ni besöka "The Intrepid sea air & space museum". Om det bara är du som har intresse för detta så får du tvinga med sonen ;)

Har ingen aning om vilket "taxi-alternativ" som är bäst, har bara gjort resan en gång och då var det betydligt mer ekonomiskt att ta tåget till Penn Station (åkte själv) och sedan en taxi där ifrån.
 

agehall

Medlem
Om jag hade släpat med @FruAgehall på tåget till NY Penn Station så hade jag nog fått boka två olika hotellrum, helst på olika hotell efteråt.

Det må vara billigare, men det är väldigt mycket bekvämare att kliva in i en schyst bil och bli körd direkt till hotellet utan att behöva hålla på och släpa på div väskor. Framförallt om man haft en trevlig flight över...
 

palmen

Moderator
Om jag hade släpat med @FruAgehall på tåget till NY Penn Station så hade jag nog fått boka två olika hotellrum, helst på olika hotell efteråt.

Det må vara billigare, men det är väldigt mycket bekvämare att kliva in i en schyst bil och bli körd direkt till hotellet utan att behöva hålla på och släpa på div väskor. Framförallt om man haft en trevlig flight över...

Är man två eller fler så skulle jag troligtvis också ta taxi. Men på egen hand så tyckte jag inte att det var värt att lägga ut ca 50$ extra för taxi, de pengarna köper jag hellre god öl för :)
 
Toppen