Senaste nytt

Kastrup-New York med mellanlandningar

Johan Hbg

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn Kastrup
  2. Var är din destination? New York
  3. När vill/behöver du resa ut? Tidigast 21 november 2015 (=när dealen är giltig)
  4. När vill/behöver du komma hem? Hemma senast till morgonen 11 dec.
  5. Hur länge vill du vara borta? ca 19 dagar (om möjligt?
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna, 2 barn (ålder är 3 och 6)
  7. I vilken kabinklass? Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance. ÄR EBG. Vill använda dealen till NYC, gärna United över Atlanten för dubbla poäng i P. Gärna SAS (om möjligt) i anslutning inom Europa.
  9. Vad är din budget? (per person) 9100 DKK för vuxen. Eller vad det senaste priset var för dealen till NYC
  10. Vad är det viktigaste för dig? Pris, Poäng. Trevlig Business kabin är så klart ett plus.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Ett stopp på 3-4 dagar i Washington på vägen dit. Ett stopp i Miami på vägen hem. Så: ca 4d i Washington, ca 4d i New York, sen ca 10 dagar i Miami. Jag menar det skulle vara möjligt med stopp på dessa orter enligt reglerna, men får inte till det på Google Flights eller Matrix. Vänder mig nu ödmjukt till experterna.
 

agehall

Medlem
Och vilken deal är det du hänvisar till? Det låter ju som att du snarare har en fråga ang routing för en viss deal än att hitta ett bra förslag på en resa...
 

Dr. Miles

Expert
Du får glömma att kunna åka i Business class med den budgeten från Köpenhamn för ett tag. Det var ovanligt förmånliga priser.
Närmast kan du få är att utnyttja dealen från Dublin men det tillkommer extra kostnader för att ta sig till/från Dublin.
Dublin dealen har köpa senast datum 2015-JAN-27 men det kan hända att flygbolaget ändrar eller ta bort priserna innan dess.

http://www.businessclass.se/forum/t...lliance-jv-från-9-500-sek-inkl-skatter.22235/


Du är ny här så du kanske inte visste om det men vänligen undvika att använda förkortningar i rubriken från nästa gång. :) Det står i Forumregler.
Forumregler skrev:
Var tydlig

Vill du ha bra svar får du ställa klara frågor. Undvik alltså att döpa din nystartade diskussion till ”En fråga” utan istället ”Hur gör jag för att uppgradera med poäng på Lufthansa?”. Undvik också att använda förkortning i rubriken. T ex använd inte OSL utan skriv Oslo istället. Moderatorer kommer att ändra oklara titlar för att hjälpa både dig och andra medlemmar.

Du kan ändra trådrubriken själv genom att klicka på "Trådverktyg" som du kan hitta högst upp i tråden på höger sida. Sedan klicka på "Edit title".
 
Last edited:

Johan Hbg

Medlem
Du får glömma att kunna åka i Business class med den budgeten från Köpenhamn för ett tag. Det var ovanligt förmånliga priser.
Närmast kan du få är att utnyttja dealen från Dublin men det tillkommer extra kostnader för att ta sig till/från Dublin.
Dublin dealen har köpa senast datum 2015-JAN-27 men det kan hända att flygbolaget ändrar eller ta bort priserna innan dess.

http://www.businessclass.se/forum/threads/business-class-dublin-nordamerika-t-r-star-alliance-jv-från-9-500-sek-inkl-skatter.22235/

Ok, så denna deal har gått ut då eller ändrade routing regler? Jag hittar detta till New York i PLNCDKW:
1 Child8,746 SEK
1 Child8,746 SEK
2 Adult (18-64)21,592 SEK
Additional Taxes/Fees4,728 SEK
Total43,812 SEK
 

Senator

Moderator
@Johan Hbg en bra sammanställd fråga, låt dig inte skrämmas av de (annars så trevliga) killarnas lite ifrågasättande ton :)

Vi såg höjda priser förra veckan och (jag tror) sämre villkor... United via Washington till New York är inget problem med stop.. United till Miami, inget problem. Om jag tolkar rätt, måste stopoveren i Miami efterföljas av en resa tillbaka med Swiss om inte den gode man @Dr. Miles har ett tips på annat, eller att de andra villkoren gällande stopover har ändrats. Undrar på om det numera bara finns en stopover, och inte två?
 

Dr. Miles

Expert
9.100 DKK inkl. skatter per vuxen är den billigaste routingen (Köpenhamn-Newark) så får det bli lite dyrare än så per vuxen.

Du kan söka t ex så här på ITA Matrix.
Screenshot20150120_1.png
 

Johan Hbg

Medlem
@Johan Hbg en bra sammanställd fråga, låt dig inte skrämmas av de (annars så trevliga) killarnas lite ifrågasättande ton :)

Vi såg höjda priser förra veckan och (jag tror) sämre villkor... United via Washington till New York är inget problem med stop.. United till Miami, inget problem. Om jag tolkar rätt, måste stopoveren i Miami efterföljas av en resa tillbaka med Swiss om inte den gode man @Dr. Miles har ett tips på annat, eller att de andra villkoren gällande stopover har ändrats. Undrar på om det numera bara finns en stopover, och inte två?

Tack :) Tillbaka med Swiss är ju absolut fint, allt utom Brussels över Atlanten känns ok, vill ju iaf ha lite mer än noll poäng på EB kontot.
 
Toppen