Senaste nytt

Bra hotell i New York i juli 2015?

MLE

Medlem
Kollat på hotell kring Juli -15. Friends and family-kampanj på IHG är väl det bästa jag hittat hittills, Holiday Inn Manhattan 6th Ave för ca 1600 kr/natten(ungefärlig budget per natt) verkar helt ok.
Har ni några förslag på bättre hotell till liknande pris?
 
Last edited:

JacobGBG

Medlem
Kollat på hotell kring Juli -15. Friends and family-kampanj på IHG är väl det bästa jag hittat hittills, Holiday Inn Manhattan 6th Ave för ca 1600 kr/natten(ungefärlig budget per natt) verkar helt ok.
Har ni några förslag på bättre hotell till liknande pris?

På Lmtclub ser jag Omni Berkshire Palace för ungf. samma pris på en bo 4 betala för 3 nätters kampanj.

Annars så skulle jag sätta mina förhoppningar till Hotwire/Priceline.
 

telelina

Medlem
Jag har tittat på Hotwire/Priceline & där finns just nu inget vettigt. Har samma önskemål som @MLE. Fast jag vill tvunget bo i East Village (+NOHO, union square) eller SOHO (+norra Tribeca). Absolut inte norr om 17:e gatan. Då blir det inte lika många hotell att välja mellan till ett vettigt pris.
 

Valley

Medlem
Börjat titta efter hotell för början av Augusti. Men ännu har jag inte funnit något bra erbjudande.
Funderar på något i närheten Central Park
 

toer00

Medlem
Jag skall själv till NYC i Jui (semester) och bokade in The Surrey 4 n för 3 350 kr natten, 5 stjärnor och beläget vid Central Park, 20 East 76th Street. Eftersom jag flyger C - klass så vill jag gärna matcha hotellen och då hamnar man lätt på 5 stjärnor :D
Men tydligen går det att hitt abra priser även på denna typ av hotell om man bokar i tid och dessutom undviker FN säsongen... mao när det är mindre "affärsfolk" i stan ;)
 

RickardG

Medlem
Jag har bott flera gånger på Refinery Hotel vid 38th/6th och aldrig blivit besviken. Bra personal, centralt läge, trevlig Roof top bar, ok pris. Däremot rekommenderar jag att skippa deras frukost...
 

JacobGBG

Medlem
Jag skall själv till NYC i Jui (semester) och bokade in The Surrey 4 n för 3 350 kr natten, 5 stjärnor och beläget vid Central Park, 20 East 76th Street. Eftersom jag flyger C - klass så vill jag gärna matcha hotellen och då hamnar man lätt på 5 stjärnor :D
Men tydligen går det att hitt abra priser även på denna typ av hotell om man bokar i tid och dessutom undviker FN säsongen... mao när det är mindre "affärsfolk" i stan ;)

Ett något maffigt pris, Surrey är ett av de hotell jag vet förekommer en del på hotwire. Vilka är dina datum?
 
Toppen