Senaste nytt

Har du provat nya checkmytrip.com?

Gnopps

Medlem
För ett par dagar sedan lanserades den uppdaterade versionen av www.checkmytrip.com. Sidan som används för att se bokningar gjorda i bokningssystemet Amadeus, som de flesta nordiska resebyråer använder.

Har du provat den uppdaterade sidan och vad tycker du om den?
 

tourist

Medlem
Om den tycker jag inte. :( Långsammare, måste klicka på fler expansionspilar, utskrifter tar mer papper och FF-nummer saknas. Och den gamla logon var snyggare... ;)

classic.checkmytrip.com finns för oss bakåtsträvare.

Men för att vara lite mindre gnällig: Jag är glad att checkmytrip finns, och är alldeles gratis, och att så pass många bolag använder Amadeus. När jag visar checkmytrip.com och särskilt seat maps för mindre medvetna resenärer (för att använda den här sajtens motto) för deras egna bokningar så tittar de storögt och säger "Wow, vad praktiskt, hur visste du att det här fanns?" :D
 

Dr. Miles

Expert
Lite off topic:

KE och NH har tecknat avtal med Amadeus och de kommer att byta deras GDS mot Amadeus.
OZ funderar på att byta deras till Amadeus.
 

agehall

Medlem
Jag är inte helt säker på att jag gillar nya checkmytrip. Den är slöare och känns mer bloatad. Den gamla var ju föredömligt enkel och innehöll all info man behövde.
 

Roger J

Medlem
Det bästa är ju att man kan logga in och spara alla sina resor.
Sedan är infon om flygplanstyper lite bättre också.
Men segt går det tyvärr.
 

Gnopps

Medlem
Designen lämnar en del att önska, känns som de anlitat en dataspelsdesigner på nittiotalet!
 

Dr. Miles

Expert
Det är skönt att den gamla länken fungerar.

https:// classic.checkmytrip.com/CMTSERVLET?R=xxxxxx&L=GB&N=efternamn
 

Ericel

Medlem
Innan kunde man se sin bokningsklass i checkmytrip, nu visar den bara kategorin.. typ "premium economy" ... är det någon som vet om man kan se sin klass också? Jag kan iaf inte hitta det..
 

MangeW

Ny medlem
En annan fråga gällande nya checkmytrip.

Om jag trycker på calendar för att få en ics-fil så jag kan mata outlook med min boking så får jag bara med med en av flygningarna i bokningen. Tidigare så kunde man väl få fram en kalenderbokning för varje flight, men det lyckas jag inte med.

Någon som vet hur jag borde göra eller har liknade problem?

/Magnus
 
Toppen