Senaste nytt

Använder du Best Western Rewards?

FFlash

Medlem
Nyligen statusmatchad till BW Diamond och bokade mitt första ever BW natt. Senare ändrades planer så att jag ringde hotellet direkt och avbokade. Fick just ett mail från BW som tackade mig för min vistelse och jag fått antal poäng för stayn. Huh? Gick och kollade BW kontot mitt, fanns inga poäng dock :D mystiskt brev
 

Johan_G

Medlem
Jag har också konto där, diamond statusmatchat från Choice platinum. Jag har knappt bott på BW då det har känts som om kortet inte gett något utöver matkupongen. En skum sak som jag upptäckte i förra veckan när jag loggade in var att jag fortfarande var diamond trots att jag inte satt min fot på ett BW på evigheter. Jaja, eftersom jag ändrat resemönster och tappat all min övriga status kanske BW kan vara något för mig ändå, jag får ju i alla fall en matkupong ;)
 

Valley

Medlem
Slog mig att jag faktiskt fick en 100,- matkupong när jag bodde på BW sist.

Annars har jag, på tidigare nämnda hotell, fått mycket bra behandling eftersom jag var stamgäst på deras hotell ett par år. Nu tror jag att det beror mer på ägarfamiljens inställning än att de tillhör BW
 

JohanW

Medlem
Var Diamond under en längre period men aldrig att dom ser det automatiskt när man checkar in. Blev aldrig uppgraderad på rum och fick alltid säga till om vouchers och tidning. Bästa är att använda samma hotell ofta så lär dom sig ens kortstatus. Inte så att man orkar byta rum eller tjata sig till självklara saker när man checkar in 23.30 efter 4 timmar i bilen.
 

Davvelavve

Medlem
Köpte lite avios igår med mina BW poäng.

Stod såhär i bekräftelsemailet:
Your miles award will be delivered directly into your frequent flyer account.

Men har inte fått några avios. Kan tänka mig att det tar ett par dagar. Någon annan som försökt sig på detta?
 

Nightfly

Medlem
Jag får hålla med många andra om att BW är svajigt, både vad gäller kvaliteten och vilket bemötande man får som Elite-medlem.

Med det sagt så brukar det nästan alltid gå att få uppgradering (förutsatt att det finns lediga rum), men det händer ju aldrig om man inte frågar själv. Ibland får man även fråga för att få välkomstpåsen med vatten och snacks.

Det känns också som att den största variationen i kvalitet finns i Nordamerika. Jag har bott på ett par BW som varit riktigt dåliga (t ex North Bay i Kanada) - men också flera som varit grymt bra, t ex i San Diego (Island Palms Hotel) och San Francisco. Jag gillar det som ligger vid Herald Square i New York och har bott där flera gånger.
 
Håller med om detta! Extremt ojämnt i USA. Det finns några bra ställen,ex Islands Palms som Nightfly skrev. Har varit på ett par bra i Florida också men det finns några riktiga bottennapp där med. Har dock behövt fråga om välkomstgåva eller uppgradering på även de bra ställena. I Sverige behöver jag göra det väldigt sällan som Diamond Select.
I Miami tyckte de vid incheckning att det bästa sättet att fått uppgradering hade varit att kontakta dem nån vecka innan vi anlände då de sa att de inte kunde se att jag är Diamond Select i bokningen…..
 

chazzie

Medlem
Är det någon som vet hur länge statusen gäller på Best Western? Var iväg på tjänsteresa förra veckan och till min förvåning fick jag 75kr-checkar för min platinum-nivå, har inte bott på BW sedan våren 2021.
 
Toppen