Senaste nytt

Tips på bra hotell på London Heathrow med enkel access till terminalerna på morgonen?

ARNflyer

Medlem
Vi kommer snart resa till London och reser vidare med ett tidigt morgonflyg från Heathrow.

Någon som kan rekommendera något bra hotell på Heathrow med enkel access till terminalerna på morgonen?
 

MarcusC

Medlem
Sofitel ligger i direkt anslutning till T5, nytt och fräscht..men knappas är billigast. De flesta kedjor finns runtom..men då får man ta taxi eller buss från central bus station. Rek Sofitel om ni flyger till/från T5
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Jag har bott ett flertal gånger på Jury's Inn Heathrow och varit väldigt nöjd.

Hotellet ligger vid Hatton Cross, 3-4 minuters promenad till Hatton Cross tunnelbanestation. Därifrån är det en station till Heathrow terminal 1-2-3, en station till Heathrow terminal 4 och två stationer till Heathrow terminal 5.
Hoppa bussen stannar också vid hotellet.

Ett dubbelrum kostar från £59/natt (drygt 600 kronor) och det finns både restaurang och pub på hotellet. Inga extravaganser, men snyggt och fräscht och trevlig personal.
Flera rum har utsikt mot inflygningen till bana 27L/27R. Ganska coolt att vakna på morgonen och se en Singapore Airlines A380 passera utanför fönstret sekunderna före landning.

Heathrow Airport Hotels, Hotels in Heathrow | Jurys Inn
 

Concorde

Founding Member
Hej, ett av dom bästa och mest basic tipsen för hotell på LHR är: Använd någon av sidorna som inte visar hotellet (Secret, Top Secret etc), typ Hotwire eller Lastminute.com. Ett av hotellen som kommer upp ligger i anslutning till T5. Det enda hotellet som har den egenskapen är Sofitel ;)

Funkar inte det rekommenderar jag Crowne Plaza. Kan fås för ca. 1000 natten. CP hör till Intercontinental Gruppen.

Jakob, inte bara en SQA380. Det kommer ju mellan 50 och 100 wide bodies på rad tidigt på morgon. Jobbade i västra London ett par år och var lika fascinerad varje morgon! :)
 

Gnopps

Medlem
Har bara bott över på LHR en gång och fick då Novotel betalt av AF eftersom jag hade missat min anslutning (30 min bytestid på LCY). Kommer ihåg att det var svårt att ta sig till flygplatsen på morgonen, fanns bara en buss (resorthoppa??) som gick enligt tidtabell och den kom inte när den skulle. Slutade med att jag tog taxi.

Någon mer erfaren som kan förklara hur bussen fungerar?
 

AABack2ARN

Medlem
Har bott på bägge Marriott-hotellen längs Bath road. Renessaince är slitet (men håller på att renoveras). Marriott-hotellet är helt ok.

Största utmaningen med hotellen längs Bath Road är att det enbart är en busslinje som går till Terminal 5 (linje 423) medan det går en uppsjö bussar till Heathrow Central. Dessutom är restiden till Hethrow Central bara några minuter medan tar åtminstone 10 minuter med 423:an.

Hoppabussarna kostar pengar och påstås dessutom vara långsammare. Och taxi till T5 från Bath Road är ganska dyrt - har dock inte prövat själv.
 

xmit

Medlem
Har bott på bägge Marriott-hotellen längs Bath road. Renessaince är slitet (men håller på att renoveras). Marriott-hotellet är helt ok.

Största utmaningen med hotellen längs Bath Road är att det enbart är en busslinje som går till Terminal 5 (linje 423) medan det går en uppsjö bussar till Heathrow Central. Dessutom är restiden till Hethrow Central bara några minuter medan tar åtminstone 10 minuter med 423:an.

Hoppabussarna kostar pengar och påstås dessutom vara långsammare. Och taxi till T5 från Bath Road är ganska dyrt - har dock inte prövat själv.

Det går ju att ta sig till Heathrow Central med buss och sedan ta tåget ( Heathrow Express ) gratis till T5.
 
Toppen