Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Nicco

Medlem
Har sedan ett tag haft en Rimowa Salsa Deluxe Cabin Multiwheel IATA. Är väldigt nöjd med tålighet, stabilitet och dess rullförmåga. Vad jag ibland kan sakna är ett lättåtkomligt fack för dator, bok, pass mm (om man vill lämna portföljen hemma).
 

Crille81

Medlem
Har sedan ett tag haft en Rimowa Salsa Deluxe Cabin Multiwheel IATA. Är väldigt nöjd med tålighet, stabilitet och dess rullförmåga. Vad jag ibland kan sakna är ett lättåtkomligt fack för dator, bok, pass mm (om man vill lämna portföljen hemma).

Har också en Rimowa Salsa Air IATA men saknar också ytterfack. Blir eventuellt en Tumi Alpha 2 International Carry On nu när man ändå är i USA.

Problemet blir att få båda med sig hem :)
 

Crille81

Medlem
Någon som har koll på Tumi Alpha 2 International Expandable Slim Carry On?

Stor skillnad mot den "vanliga"? Det är 2-hjul som gäller i och med att den inte enbart kommer rullad på flygplatser tyvärr. Tänker på motsvarande Alpha 2 utan Slim i beteckningen.

Tumi har iaf rea på den nu $445 så tänkte eventuellt slå till.

Någon som har vägarna förbi CPH nu måndag eller tisdag och vill kolla på Tumi om de har denna och vad den kostar?
Tumi Alpha 2 International Expandable 2 Wheeled Slim Carry-On
 
Någon som har vägarna förbi CPH nu måndag eller tisdag och vill kolla på Tumi om de har denna och vad den kostar?
Tumi Alpha 2 International Expandable 2 Wheeled Slim Carry-On
Jeg har desværre ikke vejen forbi i næste uge, men jeg synes ikke de plejer at være specielt billige, Arlanda er normalt billigere.
Hvis det er denne: Tumi Kabinetrolley 22909 tror jeg ikke du finder det meget billigere på CPH.
 

Crille81

Medlem
Gætter på du er i USA? Jeg kan ikke åbne linket men bliver redirected til forsiden. Vare-ID er dog det samme (22909). $445 virker IMO billigt, (DKK 2800 vs. DKK 4400) sammenlignet med Kuffertkompagniet.

Jag är i USA och den finns ju här, problemet är att jag har en Rimowa kabinväska med mig redan :)

Någon som har erfarenhet av väskan och vet om det är någon konkret skillnad mot den Alpha 2 som inte heter Slim?
 

maswan

Medlem
Hm. Jag tror inte jag har svarat på den här tidigare. Fjällräven Helags 40. Får in allt jag behöver för en veckas tjänsteresa, inklusive laptop i väska, och den får plats bra i overhead bins (får ta ut vattenflaskan ur sidofickan på de riktigt små planen med <5 stolar i bredd, vanligtvis).
 
Toppen