Senaste nytt

Gästa in medpassagerare i flera olika oneworld-lounger på Heathrow?

silwer

Medlem
En liten fundering. Vi är ett resesällskap på fyra personer som ska åka ARN-LHR-JFK med BA i economy. Jag antar att inte alla fyra kan komma in i en lounge på mitt oneworld Sapphire, men kan jag gästa in dem en och en i olika lounger för att stanna i den sista själv? Har loungerna något centralt system där det syns att kortet redan är "använt" i en annan lounge på flygplatsen?
 

AABack2ARN

Medlem
I princip tror jag det borde fungera - åtminstone den dagen för annars skulle loungehopping inte fungera.

Men det är inte helt omöjligt att det fångas upp lite senare och någon controller får för sig att agera (troligen gentemot kortutställaren som nog får för sig att skicka eventuella räkningar till dig). Så vill du riskera att hamna i en diskussion med ditt flygbolag och kanske även riskera ditt kort i stället för att sitta och ta en (betald) öl i terminalen och ha trevligt tillsammans med ditt sällskap än att dricka gratisdrinkar var för sig...
 

silwer

Medlem
Om systemet fungerar som det ska, loungeagenten skall kunna se att du har redan gästat med det boardingkortet.

Men fungerar det som det ska?

I princip tror jag det borde fungera - åtminstone den dagen för annars skulle loungehopping inte fungera.

Men det är inte helt omöjligt att det fångas upp lite senare och någon controller får för sig att agera (troligen gentemot kortutställaren som nog får för sig att skicka eventuella räkningar till dig). Så vill du riskera att hamna i en diskussion med ditt flygbolag och kanske även riskera ditt kort i stället för att sitta och ta en (betald) öl i terminalen och ha trevligt tillsammans med ditt sällskap än att dricka gratisdrinkar var för sig...

Aj då, det vore ju tråkigt om det blev så. Och när du skriver det sådär låter det ju faktiskt trevligare att ta en öl tillsammans än att sitta var för sig och pimpla drinkar och deppa.

:)
 

AABack2ARN

Medlem
Loungehopping fungerar om man inte gästar in någon. Eller möjligen när man har samma gäst med sig.

Det går utmärkt att loungehoppa med samma gäst.

@silwer: För övrigt tror jag din idé faller på (om ni flyger från T5) att det väl enbart finns två Sapphire lounger i den terminalen. Galleries South respektive North. Övriga lounger är väl Galleries First (Emerald) och Concorde Room (First class)
 

Magino

Medlem
För övrigt tror jag din idé faller på (om ni flyger från T5) att det väl enbart finns två Sapphire lounger i den terminalen. Galleries South respektive North. Övriga lounger är väl Galleries First (Emerald) och Concorde Room (First class)

Finns en i B satelliten också. I vilket fall tror jag som många andra att BA har koll och det kommer inte fungera att ta in olika gäster i BAs olika lounger.
 

johhenrik

Medlem
Att det går är ju inget snack. Att det inte är tillåtet är ju en annan sak. Det är ju inte direkt ID-koll i loungen...
 
Toppen