Senaste nytt

Räkna ut poäng kostnad för resa i award

Tjena har kollat på Matrixen och hittat dessa platser. Men hur mycket skulle en sån resa kosta? Med alla de stoppen? är det Stockholm - Sydney i First 240 000 poäng?

Tacksam för lite info innan jag ringer SAS och ber dem kolla.

Date Flight Route Depart Arrive Aircraft Type Terminal Class Seat Duration
12/1
(SA)
LX1249
Stockholm(ARN) Zurich
09:45 12:10 320 5 Business 1 02:25
12/2
(SU)
LX160
Zurich Tokyo(Narita)
13:00 08:50
+1 343 - First 1 11:50
Arrival airport and departure airport differs. Be aware that inter-airport transit will occur.
[ Tokyo(Narita) - Tokyo(Haneda) ]
12/3
(MO)
NH025
Tokyo(Haneda) Osaka(Itami)
13:00 14:05 76P D2 Economy 1 01:05
Arrival airport and departure airport differs. Be aware that inter-airport transit will occur.
[ Osaka(Itami) - Osaka(Kansai) ]
12/3
(MO)
NZ098
Osaka(Kansai) Auckland
18:30 09:25
+1 763 - Business 1 10:55
12/4
(TU)
NZ105
Auckland Sydney
16:00 17:30 763 I Business 1 03:30
12/16
(SU)
TG476
Sydney Bangkok(BKK)
10:00 15:30 744 1 First 1 09:30
12/17
(MO)
TG916
Bangkok(BKK) London(LHR)
13:30 19:35 346 - First 1 13:05
12/17
(MO)
SK534
London(LHR) Stockholm(ARN)
21:05 00:35
+1 736 3 Business 1 02:30
 

Jacob

Medlem
-Du har mer än 24 timmars stopp i Zürich på utresan, det funkar inte. I så fall blir det en separat bonusbiljett Arlanda-Zürich och en annan vidare till Australien eftersom bonusresor via Eurobonus inte tillåter stopovers. Om du inte råkar ha skrivit fel på någon av datumen. Boka ett eftermiddagsflyg/kvällsflyg istället så är problemet ur världen.

-Det har tidigare pratats om maximalt 3-4 segment för utresa resp hemresa. Möjligtvis skulle det kunna innebära en flygning för mycket ner (jag fick ihop fem).

-Fanns det inga platser på direktflyget Tokyo-Auckland? Det är en hyfsad bit mellan Narita och Haneda med bara fyra timmars transfer och dessutom görs flygningen Osaka-Auckland med en Boeing 767, det är inga roliga business stolar för en flygning på 11 timmar. Försök hellre få en Air NZ flygning med en Boeing 747 eller 777 med Business Premier om möjligt.

-I övrigt inga problem. Blir säkert kanon! :) 240.000 borde hålla bara du drar ner stoppet i Zürich.
 

Dr. Miles

Expert
Jag vet inte hur SAS EuroBonus räknar segment regler, men generellt 4 sträckor per riktning = 8 sträckor totalt.
Det är med e-ticketsbegränsning(4 sträckor per e-ticket nummer) att göra.

Om SAS EuroBonus har inget krav om per riktning utan 8 sträckor per bonusresa, bör din resväga vara OK. Bortsett från, som Jacob har redan påpekat, ingen stopover är tillåten på bonusresa med SAS EuroBonus poäng.
 
Haha i övrigt inga problem! Tack för svaret!

Ok max 4 stopp en väg? Kan jag åka ARN - LHR - LAX - AKL - SYD - BKK - HKG - ZRH - ARN? Och skulle det räknas som 180 000 poäng i business? och 240 000 om man hittar en FIrst plats? Hade ju varit gött att prova på LH eller LX first. Hur är TK first och vilka destinationer flyger de med de inhyrda kärrorna?
 

Jacob

Medlem
Ok max 4 stopp en väg?
SAS har ju inte publicerat några officiella regler kring vad man får inkludera så det här är mer baserat på egna erfarenheter och vad andra rapporterat. Men 4 segment/flygningar i vardera riktningen har nämnts ett flertal gånger, så håll dig till det så slipper du tråkiga överraskningar.

Och som sagt inga stopp någonstans på vägen mellan Stockholm och Sydney som varar längre än 23 timmar och 59 minuter.
 
Toppen