Senaste nytt

Thai Airways poäng system / När blir man utan poäng pga bokningsklass?

Axelzon

Medlem
Hej, Någon som vet hur det fungerar med Thai Airways poängsystem?

SK ger ju alltid poäng, men på olika nivåer, Economy, Low Economy osv..

Jag har en biljett (retur) HKT-HKG i W-Klass, på utresan stog det Y-Klass på boarding kortet.

Får man points i W Klass av Thai Airways?

Inga poäng eller aktiviteter på mitt EBG konto från utresan (30/1).

Tack för tips!
 

agehall

Medlem
Om du krediterar till EB, så är det EBs regler du ska titta på. För Thai så har du intjäningstabellen här.

Som framgår av tabellen, så får du inget för W-klass, så hemresan är du rökt på. Utresan är svårt att säga något om då du inte alltid kan titta på boardingkortet för att veta vilken bokningsklass du hade. Oftast är det kabinklass som står där och det är inte riktigt samma sak...
 

Axelzon

Medlem
Men om jag inte får poängen av Thai den normala vägen (då biljetten är skriven som W klass) men i efterhand registrerar mina boarding kort till Eurobonus, bör jag få för Y klass som det står på korten, eller?
 

Dr. Miles

Expert
THAIs V, W klasser på internationellt flyg ger inga poäng någonstans. Alltså inget bonusprogram ger några miles/poäng.
Om det är THAI inrikes flyg ger det åtominstone 50% till THAIs eget program Royal Orchid Plus.
 

Dr. Miles

Expert
Men om jag inte får poängen av Thai den normala vägen (då biljetten är skriven som W klass) men i efterhand registrerar mina boarding kort till Eurobonus, bör jag få för Y klass som det står på korten, eller?

Det som står Y på bordingkort är kabinklass, inte bokningsklass.
Jag fick C på mitt THAI bordingkort när jag reste med THAI Business class på en bonusresa. (Det skulle vara I.)
 

Jacob

Medlem
Y på boarding kortet innebär förmodligen economy class, dvs kabinklassen och inte bokningsklassen.

Det kan bli minst sagt förvirrande när man blandar kabinklasser och bokningsklasser som båda skrivs med en enkel bokstav. Ibland skrivs kabinklassen (det vanligaste), ibland skrivs bokningsklassen (Lufthansa gillar att göra detta) och ibland skrivs båda delarna (vilket SAS gör på sina boarding kort).

Men som sagt, krediterar du till Eurobonus får du titta på Eurobonus sidorna under sektionen kring intjäning på Thai vad som gäller.
 
Toppen